تقویت اعتماد عمومی با محاکمه افراد ذی نفوذ وصاحب منصب ونزدیکان مسئولان

مدیر کانون بسیج حقوق دانان شهید بهشتی دادگستری کرمان با تاکید بر اینکه طبق عدالت علوی، همگان در جلوی میز عدالت مساوی هستند، گفت: محاکمه افراد ذی نفوذ و صاحب منصب ودوستان ونزدیکان مسئولان سه قوه نقش برجسته‌ای در تقویت اعتماد عمومی به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد داشت و مردم لذت عدالت را بیشتر خواهند چشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد رضا اکبری زاده ، مدیر کانون بسیج حقوق دانان شهید بهشتی دادگستری کرمان گفت: برای جلب اعتماد مردم به قوه قضائیه و تدارک سرمایه اجتماعی، مردم باید شاهد عدالت باشند.

وی با اشاره به اجرای حکم حد شرب خمر در ماه مبارک رمضان توسط امام علی (علیه السلام) بر نجاشی شاعر به رغم توصیه اطرافیان که حد را بر وی اجرا ننماید والا او به سمت معاویه خواهد رفت، حضرت علی (علیه السلام) در اجرای قانون الهی با هیچ کس تعارف نداشت واین باید الگوی مسئولین قوه قضائیه باشد.

مدیر کانون بسیج حقوق دانان شهید بهشتی دادگستری کرمان گفت:روابط عمومی دستگاه قضائی می‌تواند با انعکاس اخبار سریع و دقیق در ارتقای سطح رضایتمندی عمومی جامعه موثر باشد.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه روابط عمومی کنش‌ها و واکنش‌های دستگاه را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهد، گفت:دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به یک روابط عمومی توانمند نیاز دارد تا با شناخت نقاط قوت و ضعف خود بتواند در جهت بهبود عملکرد و در راستای رسیدن به آرمان‌ها وتحقق سیاست‌های کلان قوه قضایئه گام بردارد.

وی افزود: ضرورت دارد مسئولان در وهله‌ی اول تمام توجه و تلاش خود را بر کار و عمل متمرکز نمایند و قاعدتا اصحاب رسانه و روابط عمومی مسئول انعکاس این اقدامات خواهند بود و در نهایت مردم هستند که قضاوت می‌کنند آیا اقدام ارزشمندی صورت پذیرفته است و یا خیر؟

وی در ادامه به فرمایشات امیر المومنین امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: شما اگر مسئولیت و کاری را بر عهده گرفتید، اول خود را دریابید و این دریافتن خود هم به اصلاح سلوک ورفتارعملی مسئول است.

اکبری زاده با اشاره به اینکه شهید والامقام عبدالمهدی مغفوری از شهدای شاخص حوزه روابط عمومی می‌باشد، گفت:دستگاه قضایی جمهوری اسلامی برای موفقیت به رفتار و سلوک شهدا نیاز دارد.

وی در ادامه به اقدام ارزشمند حضرت آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضائیه طی همین مدت کوتاه اشاره کرد و گفت:رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید بر کار و تلاش مضاعف است.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه صرف اعلام آمار کمی که به چه تعداد پرونده رسیدگی کرده ایم کافی نیست، بیان داشت: ارتقای کیفیت در رسیدگی به پرونده‌های قضائی موجب افزایش رضایتمندی از سیستم قضائی خواهد شد.
انتهای پیام/ی

رویکرد قوه قضائیه در دوره جدید بر کار و تلاش مضاعف است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار