آیت الله علم الهدی:

دشمن جرات جنگ نظامی ندارد/برخی فقط مقابل تهاجم اقتصادی دشمن «نق» می‌زنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت:دشمن به دنبال نفوذ در جامعه ما است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در سلسله جلسات تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در مهدیه مشهد گفت: خداوند از عناصر همکار و همرنگ با منافقان به عنوان افرادی یاد می‌کند که در دلشان بیمار بوده‌اند؛ در دل سالم اگر خداباوری وجود دارد قطعی و بدون شک است، اما در دل بیمار خداباوری با تردید است.

وی تصریح کرد: تعبیر قرآن در این زمینه بسیار قابل تامل است که از افرادی که خداباوری آن‌ها مورد تردید است به عنوان بیماران دل تعبیر می‌کند و همین افراد در جنگ احزاب در کنار منافقان قرار گرفتند و پس از دیدن لشگر دشمن حالت‌های مختلف گرفتند که شامل تصور نابودی اسلام و بازگشت جاهلیت و تسلیم کردن پیامبر (ص) می‌شد و عده‌ای از این‌ها دچار ارتجاع انقلابی شده و مدینه الرسول را تبدیل به یثرب کردند.

امام جمعه مشهد گفت: امروز با مسئله نفوذ دشمن روبه‌رو هستیم و دشمن تلاش دارد در رگه‌های اجتماعی ما نفوذ کند؛ دشمن جرات جنگ نظامی ندارد و حتی اگر هم ورود کند شکست می‌خورد؛ امام راحل در زمان کودتای نوژه فرمودند به فرض که در آسمان نیز موفق شدید؛ آیا قرار نیست روی زمین حکومت کنید؟ بر چه کسی می‌خواهید حکومت کنید؟ این مردم ۱۰ نفر هم باشند نمی‌توانید بر آن‌ها حکومت کنید.

آیت الله علم الهدی افزود: امکان سلطه بر جامعه از سوی دشمن وجود ندارد و به همین دلیل دشمن به دنبال نفوذ در جامعه ما است و مقام معظم رهبری نیز بار‌ها نسبت به این مسئله هشدار داده‌اند. عوامل نفوذی دشمن همین‌هایی هستند که در مقابل تهاجم اقتصادی دشمن، «نق» می‌زنند و آمریکا از میان این‌ها برای خود عامل و سرباز می‌تراشد.

وی ادامه داد: حضور در انتخابات و مشارکت عهدی است که شما با خدا بسته‌اید، زیرا این نظام وابسته به ساحت مقدس بقیه‌الله است و یک نظام دینی است؛ معنای پیمان خدا این نیست که به این عهد پشت کنید، زیرا عهد خدا مورد سوال قرار می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه بنا باشد هر گاه مصیبت و مشکلی پیش آمد، پشت کرده و کنار بایستیم از نگاه خداوند متعال، استراتژی غلطی است؛ در دینداری همه چیز است؛ یک نماز بی‌زحمت نیز دین دارد و در مقابل جان دادن هم دارد و البته باید دانست که خداوند بنده‌اش را رها نمی‌کند.

انتهای پیام//ج.ر


برگزاری سلسله جلسات تفسیر قرآن در مشهد

برچسب ها: قرآن ، تفسیر قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.