عراق دلیل خروج کارکنان اکسان‌موبیل را سیاسی دانست

وزیر نفت عراق در واکنش به انتقال کارکنان خارجی شرکت آمریکایی اکسان‌موبیل از این کشور اعلام کرد این اقدام به دلایل سیاسی صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، وزیر نفت عراق تاکید کرد اقدام شرکت اکسان‌موبیل در انتقال کارکنان خارجی از بصره، قابل قبول و قابل توجیه نیست. 

او افزود: این اقدام اکسان‌موبیل نه به علت نگرانی‌های امنیتی بلکه به دلایل سیاسی صورت گرفت. ­

شایان ذکر است، سه منبع آگاه روز شنبه اعلام کردند شرکت «اکسان‌موبیل» همه کارکنان خارجی خود را از میدان نفتی «قرنه غربی ۱» در عراق خارج و با هواپیما، آن‌ها را به دبی منتقل کرده است.

مقامات نفتی عراق در این‌باره اعلام کردند این اقدام شرکت اکسان‌موبیل، بر تولید این میدان نفتی تاثیر نگذاشته است و فعالیت‌ها طبق معمول در این میدان از سوی مهندسان عراقی در حال انجام است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کارکنان خارجی این میدان نفتی، شامگاه جمعه و صبح شنبه طی چند مرحله تخلیه شدند. آن‌ها یا مستقیم به دبی پرواز کردند، یا به اردوگاه اصلی محل اسکان کارکنان خارجی شرکت‌های نفتی در استان بصره منتقل شدند.

این منابع آگاه که شامل یکی از کارکنان یک شرکت امنیتی طرف قرارداد اکسان‌موبیل، یک مقام عالی صنعت نفت عراق و یکی از کارکنان یک شرکت نفتی خارجی بودند در این باره اعلام کردند افرادی که به اردوگاه محل اسکان کارکنان خارجی شرکت‌های نفتی در استان بصره منتقل شدند، اکنون در حال انتقال یافتن به فرودگاه هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار