مدیرکل زندان‌های استان فارس؛

اعطای تسهیلات به مددجویان شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان فارس گفت: به مددجویانی که در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند، تسهیلات قضایی و رفاهی تعلق می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان فارس با اشاره به استقبال مددجویان از جشنواره کتابخوانی رضوی در فارس، گفت: برنامه ریزی لازم برای اجرای نهمین دوره جشنواره مسابقات رضوی بین مددجویان، خانواده ها، کارمندان و کارکنان وظیفه زندان انجام شده است.

وی افزود: در دوره‌های گذشته جشنواره کتابخوانی رضوی، اداره کل زندان‌ها مشارکت گسترده‌ای را در این جشنواره را تجربه کرده است به طوریکه در هشتمین دوره این جشنواره بیش از ۲۱۰۰ نفر از مجموعه زندان در جشنواره شرکت کردند که عمدتاً زندانیان بودند و علاوه بر هدایای نقدی، از تسهیلات قضایی برخوردار شدند.

حیات الغیب با بیان اینکه برنامه ریزی لازم از طریق اداره فرهنگی و تربیتی و تبلیغات برای حضور حداکثری زندانیان در این دوره از جشنواره انجام شده است، گفت: در راستای ارتقا انگیزه زندانیان برای مطالعه بیشتر و شرکت در جشنواره همانند سال‌های گذشته تسهیلات قضایی و رفاهی همچون مرخصی؛ اشتغال به صورت رأی باز، آزادی مشروط و ... با نظر مراجع قضایی، به افراد شرکت کننده تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول گفت: یکی از مهمترین استراتژی‌های سازمان زندان هادر راستای اصلاح و تربیت، کاهش آسیب و کاهش نرخ بازگشت به زندان، مطالعه کتاب و اجرای برنامه‌های کتابخوانی در زندان هاست.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اوقات فراغت زندانیان زیاد است پرداختن به مطالعه هم از استرس و فشار‌های روحی و روانی آنان می‌کاهد و هم سبب افزایش اطلاعات و سطح آگاهی عمومی آنان می‌شود و مسابقات کتابخوانی رضوی جایگاه ویژه‌ای دارد و در اعطاء امتیازات برابر آئین نامه و مقررات زندان‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

به گفته حیات الغیب شناخت سیره رضوی گام مهمی است در جهت تغییر افکار، رفتار و گفتار زندانیان و طی نظرسنجی‌های انجام شده در بین زندانیان، برگزاری این مسابقات تأثیر بسزایی در غنی کردن اوقات فراغت زندانیان و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه داشته است.

براساس این گزارش اکنون ۱۵ کتابخانه مشارکتی در مجموعه زندان‌های فارس وجود دارد.
انتهای پیام/م

ارائه تسهیلات به مددجویان شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار