ویژه برنامه قرآنی کردستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ویژه برنامه قرآنی استان با عنوان «ضیافت نور» در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری ویژه برنامه قرآنی استان با عنوان «ضیافت نور» در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: این ویژه برنامه دوشنبه شب ۳۰ اردیبهشت جاری در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

جلال قلعه شاخانی امروز در جلسه برنامه ریزی این ویژه برنامه قرآنی در سنندج افزود: ویژه برنامه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری موسسه قرآنی ستایش در بخش جنبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این ویژه برنامه با عنوان «ضیافت نور» شامل اجرای گروه‌های تواشیع و مولودی خوانی، اجرای سرود و آوا‌های قرآنی، قرائت شعر و اجرای نمایش آیینی است که تلاش می‌شود گوشه‌ای از فرهنگ مذهبی مردم استان را به نمایش بگذارد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کردستان تجلیل از مبلغان و مروجان نام آور قرآنی را از دیگر بخش‌های این محفل معنوی برشمرد و افزود: در این بخش از شخصیت‌های سرشناس استان که زمینه‌های هنر، چاپ و نشر، تفسیر، قاری، حافظریال پژوهش و آموزش قرآنی فعالیت داشته اندف قدردانی می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، به تکریم خانواده شهدای رمضان سال ۸۸ استان نیز اشاره کرد و افزود: خانواده شهید ماموستا شیخ الاسلام و شهید برهان عالی نیز در این ویژه برنامه تکریم می‌شوند.

قلعه شاخانی، برپایی نمایشگاه آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم، عرضه کتاب‌های دینی و مذهبی ناشران استان، نمایش آثار نفیس قرآنی را از دیگر بخش‌های ویژه برنامه ضیافت نور کردستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اعلام کرد.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی فرهنگ مردم استان در مناسبت‌ها و مراسمات مختلف اذعان کرد: مردم کردستان دارای پیشینه غنی فرهنگی هستند و آداب و رسوم خاصی در مناسبت‌های مذهبی دارند و لازم است این فرهنگ به جامعه معرفی شود.

این مقام مسئول همچنین برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی، محافل انسی با قرآن، برپایی جلسات تفسیر و احکام قرآنی، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان قرآنی، برگزاری مسابقات و ویژه برنامه‌های قرآنی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در ماه مبارک رمضان امسال برشمرد و خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها در قاب جشن رمضان در استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع

ویژه برنامه قرآنی کردستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.