واکنش آمریکا به حمله راکتی به سفارت این کشور در منطقه سبز بغداد

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حمله راکتی به نزدیکی سفارت این کشور در بغداد اعلام کرد هیچ کس آسیب ندیده و خسارتی نیز به ساختمان سفارت و اماکن مربوط به آمریکا وارد نشده است.

واکنش آمریکا به حمله راکتی به سفارت این کشور در منطقه سبز بغدادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای در واکنش به حمله راکتی به نزدیکی سفارت این کشور در منطقه سبز بغداد اعلام کرد یک راکت کوچک به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.

وزارت خارجه آمریکا افزود هیچ کس آسیب ندیده و خسارتی نیز به ساختمان سفارت و اماکن مربوط به آمریکا وارد نشده است.

وزارت خارجه آمریکا گفته با مقامات ارشد عراقی در این زمینه در ارتباط نزدیک هستند و تحقیقات لازم انجام خواهد شد. فعلا کسی مسئولیت آن را قبول نکرده است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه آورده است اگر چه کسی آسیب ندیده است، اما ما این حادثه را جدی تلقی می‌کنیم و همانطور که طی ۲ هفته گذشته تاکید کردیم، آمریکا تهدیدات و حمله به هیچ یک از پرسنل و یا اماکن خود را تحمل نخواهد کرد و قاطع به آن پاسخ خواهد داد.

در پایان این بیانیه نیز آمده است که وزارت دفاع آمریکا نیز تدابیر اضافی را برای تضمین امنیت پرسنل آمریکایی اتخاذ خواهد کرد.

پیش از این رویترز به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش داد صدای انفجاری در منطقه سبز واقع در مرکز بغداد، پایتخت عراق شنیده شده است.

سومریه نیوز نیز گزارش داد آژیر‌های هشدار در این منطقه به صدا درآمده است.

وزارت کشور عراق سقوط چند موشک کاتیوشا در منطقه سبز را تایید کرد.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند سقوط موشک کاتیوشا به منطقه سبز بغداد خسارتی نداشته است.

منابع آگاه اعلام کردند که کاتیوشا به منطقه‌ای در سه کیلومتری سفارت آمریکا در منطقه سبز برخورد کرده است.

نیرو‌های امنیتی عراق سکوی پرتاب موشک کاتیوشا که منطقه سبز بغداد را هدف قرار داد، پیدا کردند. این حمله هیچ تلفات انسانی در پی نداشته است.

مراکز دولتی و ادارات مهم دولتی این کشور، سفارتخانه‌های متعددی، چون آمریکا و انگلیس، دفاتر نهاد‌های بین‌المللی همچون سازمان ملل و اتحادیه اروپا در منطقه بین‌المللی سبز قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
قشنگ معلوم ترامپ مثل چي ترسيده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۰۹:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
نقشه از پیش طراحی شده وساختگی است .
آخرین اخبار