پاکسازی انجیرستان معمولان تا ۲۰ روز آینده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حداکثر ظرف ۲۰ روز آینده کار پاکسازی ناشی از سیل فروردین ماه انجیرستان معمولان به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حداکثر ظرف ۲۰ روز آینده کار پاکسازی ناشی از سیل فروردین ماه انجیرستان معمولان به پایان می‌رسد.

عبدالرضا بازدار  اظهار داشت: باغبانی یکی از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه درآمد، تولید و اشتغال است و در حال حاضر حدود ۴۰ هزار هکتار انواع باغات از گونه‌های مختلف در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: متاسفانه در سیل اخیر بیش از پنج هزار هکتار یعنی حدود ۱۰ درصد از باغات استان به صورت مستقیم و غیرمستقیم و حدود یکهزارو ۸۰۰ هکتار انجیر سیاه و منحصر بفرد استان واقع در منطقه زیودار معمولان به شدت آسیب دید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: خیلی از باغات استان را رسوب گل ولای احاطه کرده و آن بخشی را هم که خیلی آسیب ندیده است منبع تامین آب و آبیاری و آبرسانی آن مشکل دارد و اگر آب مورد نیاز آن تامین نشود از بین خواهد رفت.

بازدار بیان کرد: بنابراین اولین اولویت ما آبرسانی به باغاتی است که منبع تامین آب و خطوط انتقال آب آن از بین رفته و یا برق آن قطع شده است و یا ایستگاه کاملا از بین رفته، خواهد بود.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ درصد منابع آب مورد نیاز باغات شامل ایستگاه‌های پمپاژ، کانال‌های آبیاری بازسازی و راه اندازی شده و ظرف کمتر از ۲۰ روز آینده همه به شرایط مطلوب و پایدار می‌رسند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین گفت: در حال راه اندازی چهار ایستگاه پمپاژ سیار با مشارکت مردم هستیم که بجای ایستگاه‌هایی که به طور کامل از بین رفته با استفاده از این ایستگاه‌ها آب باغات و مزارع را تامین نماییم تا در این فصل گرم باغات آسیبی نبینند.

بازدار تصریح کرد: چندین هکتار از انجیرستان زیودار معمولان و انارستان تنگ سیاب کوهدشت زیر گل و لای رفتند، بدین منظور ماشین‌های مخصوص مثل باب کت اجاره کرده‌ایم و با استفاده از بیل مکانیکی، لودر و کمپرسی در حال تخلیه رسوب موجود در سطح این باغات هستیم.

وی ادامه داد: حداکثر ظرف ۲۰ روز آینده کار پاکسازی انجام خواهد شد و پس از انجام این مرحله کار اقدامات تحقیقاتی، ترویجی، تهیه سم و کود و توصیه‌های ترویجی را انجام خواهیم داد که کشاورزان و باغداران خسارت نبینند.

انتهای پیام/ب

انجیرستان معمولان تا ۲۰ روز آینده پاکسازی می‌شود

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.