خسارت ۱۵ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده سیل بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خسارت زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، عبدالرضا بازدار ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده سیل بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خسارت زد.

 بازدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیل فروردین ماه سالجاری یکی از بی سابقه‌ترین سیل‌هایی بود که در لرستان به وقوع پیوست و به همه بخش‌های اقتصادی و زیرساخت‌های کشاورزی خسارت وارد کرد.

وی افزود: دراین سیل بیشتر زیرساخت‌های کشاورزی، منابع و امکانات کشاورزی لرستان در حاشیه رودخانه‌ها و همچنین مزارع و باغات به شدت آسیب دید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: به زیرساخت‌های بخش دام، طیور و آبزیان بیشترین خسارت وارد شده همچنین حوزه آب و خاک و زیربنایی (ایستگاه‌های پمپاژ، جاده‌های بین مزارع، کانال‌های آبرسانی و آبیاری عمومی، مزارع پرورش ماهی، دام و طیور و آبزیان، زراعت، باغبانی، کلنی‌های زنبورعسل و مرغداری های) استان آسیب جدی وارد شد.

بازدار اضافه کرد: بخش کشاورزی لرستان یکی از فعال‌ترین و پویا‌ترین بخش‌های اقتصادی استان در حوزه تولید و درآمد و فعالیت بوده و بیش از ۱۵۰ هزار خانواده به طور مستقیم دراین حوزه فعال هستند و قطعا خسارات سیل در آمد و ارتزاق مردم را متاثر کرده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی در حال اجرا است تا درکمترین زمان ممکن عملیات بازسازی زیرساخت‌ها انجام و دامنه خسارات نیز به کمترین حد ممکن برسد.

انتهای پیام/ ر

سیل ۱۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی لرستان خسارت زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار