نقاط بحرانی آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی بروجرد شناسایی شد

بخشدار مرکزی بروجرد با اشاره به افزایش پوشش گیاهی در عرصه‌ها، بر لزوم انجام اقدامات پیشگیری از آتش‌سوزی و شناسایی نقاط حادثه خیز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بخشدار مرکزی بروجرد با اشاره به افزایش پوشش گیاهی در عرصه‌ها، بر لزوم انجام اقدامات پیشگیری از آتش‌سوزی و شناسایی نقاط حادثه خیز تاکید کرد.

فاطمه گودرزی  برگزار شد، اظهار کرد: حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی همواره از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است که دهیاران و روستاییان باید بیش از گذشته نسبت به رعایت آن اهتمام داشته باشند.

وی افزود: جمعیت روستا‌ها رو به افزایش است و گاهاً برای تأمین مسکن، معاش و مواد غذایی موردنیاز خود به منابع طبیعی تعرض می‌کنند و سبب تخریب آن می‌شوند.

بخشدار مرکزی بروجرد با تاکید بر اینکه منابع طبیعی ثروت عمومی محسوب می‌شود، تصریح کرد: برخی از آتش سوزی‌ها علت‌هایی غیرعمدی دارند که در این زمینه نیازمند آموزش و فرهنگ سازی هستیم، اما در زمینه آتش سوزی‌های عمدی که گاهاً ممکن است بر اثر اختلافات محلی، تبدیل منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و … روی دهد نیازمند برخورد جدی و ورود منابع طبیعی به رفع این مشکل هستیم.

گودرزی با اشاره به افزایش پوشش گیاهی در عرصه‌های ملی و ضرورت پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این عرصه‌ها، تاکید کرد: پیشگیری از وقوع این امر نیاز به برنامه ریزی منسجم منابع طبیعی و دستگاه‌های مرتبط دارد.

وی با تاکید بر ایجاد بانک اطلاعاتی نقاط بحرانی و حادثه خیز، افزود: باید در مسیر جاده‌ها، مناطق جنگلی و مرتعی به صورت شطرنجی و چند خیشه‌ای آتش بُر ایجاد شود.

انتهای پیام/ب

شناسایی نقاط بحرانی آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی بروجرد

برچسب ها: بخشداری ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار