مدیر کل منابع طبیعی لرستان گفت: سال گذشته تعداد یک هزار و ۲۸۲ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل و به محاکم قضائی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شیرزاد نجفی، مدیر کل منابع طبیعی لرستان گفت: سال گذشته تعداد هزار و ۲۸۲ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی تشکیل و به محاکم قضائی معرفی شد.

 نجفی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در محل سالن جلسات دادگستری شهرستان خرم اباد برگزار شد گفت: بیشتر این پرونده‌ها به ترتیب با ۳۱۳ مورد مربوط به شهرستان خرم آباد، ۱۷۳ موردشهرستان نورآباد و ۱۶۱ مورد مربوط به الشتر است.

وی گفت: تخریب و تصرف اراضی ملی یکی از چالش‌های عمده ما محسوب می‌شود که می‌تواند به مشکلی زیست محیطی در سراسر کشور تبدیل شود.

مدیر کل منابع طبیعی لرستان گفت: فروش زغال بعنوان راهی برای رسیدن به درآمد یکی دیگر از چالش‌های عمده در بخش منابع طبیعی است که باید با کمک دادستان‌ها و ورود قوه قضائیه جلوی این مشکل گرفته شود.

نجفی گفت: در برخی شهرستان‌های از جمله خرم آباد، پلدختر، کوهدشت و الشتر بشدت مساله فروش و حمل زغال به یک راه درآمد برای مردم تبدیل شده است.

وی افزود: قطع درختان باغی و جنگلی لرستان و حمل آن‌ها به کارخانه‌های چوب بری در شمال کشور یکی دیگر از چالش‌های ما در منابع طبیعی است که به وسیله‌ای برای کسب درآمد تبدیل شده است.

انتهای پیام/ ر

۱۲۸۲ پرونده تصرف اراضی ملی در لرستان تشکیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.