رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۲۹۰ هکتار گلخانه در ۶ شهرک گلخانه‌ای در این استان در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  عبدالرضا بازدار در نشست بازنگری توسعه گلخانه‌های استان اظهار داشت: بیش از سه هزار و ۳۶۰ روستا در سطح استان وجود دارد که هر روستا می‌تواند یک واحد تولید گلخانه کوچک باشد و این گلخانه‌های کوچک ضمن تامین معیشت خانواده‌ها به رونق اقتصاد استان کمک می‌کنند.

وی افزود: هدف اصلی گلخانه‌های کوچک مقیاس، استفاده از تمامی ظرفیت‌های محدوده روستا در جهت تامین معیشت و درآمد روستائیان است و الزاما می‌بایست در محیط روستا این گلخانه‌ها تاسیس گردند.

به گفته وی با مدیریت سازه و ساخت و ساز اصولی می‌توان به تولید بیشتری دست یافت و برای هر روستا با توجه به ظرفیت آن روستا یک محصول خاص تعریف شود و از ظرفیت آن استفاده گردد.

بازدار ادامه داد: با متمرکز شدن استعداد‌ها در هر روستا از پراکنده کاری جلوگیری می‌شود و با این کار توجیه و صرفه اقتصادی برای روستا را به همراه دارد ضمن اینکه زمینه گردشگری برای روستا را بدنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تبخیر در کشور بالاست و با توجه به شرایط دمایی و آب و هوایی (سرما و گرما) استفاده از سایبان ضروری است در واقع باید بتواند باغبانی را در محیط‌های کنترل شده توسعه دهیم.

انتهای پیام /د

۶ شهرک گلخانه‌ای در لرستان در دست ساخت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.