منصوری خبر داد؛

رشد ۲۵ درصدی اشتغال در روستا‌ها

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از رشد ۲۵ درصدی اشتغال در روستا‌ها خبر داد.

ایجاد ۱۱۴ هزار شغل در روستا‌ها در سال ۹۷ /رشد ۲۵ درصدی اشتغال در روستا‌هابه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی منصوری معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری پیرامون انتشار لیست دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: همه دولت‌ها و دستگاه‌ها برای اینکه اثر بخش باشند باید سه ویژگی کارآمد بودن، شفافیت و پاسخگویی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اگر جایی شفافیت وجود نداشته باشد، امکان پاسخگویی به شهروندان وجود ندارد، گفت: شفافیت در کنار صدای مردم قرار دارد، یعنی جایی که شفافیت وجود داشته باشد شهروندان می‌توانند سوال کنند و درخواست‌های خود را اعلام کنند.

وی افزود: طی سال‌های گذشته سیاست اشتغال زایی وام محور بود و مردم گلایه داشتند که چرا این وام‌های پرداختی عملا اشتغالی ایجاد نمی‌کنند و ما در سال ۹۷ تلاش کردیم اشتغال در روستا‌ها را از طریق ارائه تسهیلات و نظارت بر روی آن کاری کنیم که منابع از بین نرود.

منصوری بیان کرد: براساس گزارش‌های مرکز آمار میزان اشتغال در سال ۹۷ در روستا‌ها ۲۵ درصد است در حالی که اشتغالزایی در روستا‌ها طی سال‌های ۹۰ تا ۹۶ تقریبا صفر درصد بود.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار گفت: با اعلام اسامی افرادی که وام اشتغال روستایی دریافت کردند موجب ایجاد شفافیت شد به عنوان مثال یکی از بانک‌ها با زیر مجموعه خودش وام داده بود که با بررسی‌ها این مسائل اصلاح شد.

منصوری گفت: در ابتدای امسال مصوبه نحوه مواجه با مغایریت‌ها در حوزه وام توسط وزیر ابلاغ شد و در این مصوبه دقیقا مشخص شد که در صورت انحراف در مصرف تسهیلات با افراد چه برخوردی شود.

وی افزود: اگر فردی در مصرف وام اشتغال روستایی انحراف داشته باشد سود وام از ۶ درصد به ۱۸ درصد افزایش پیدا می‌کند و یا وام از او پس گرفته می‌شود و یا به مراجع قضایی معرفی می‌شود.

منصوری بیان کرد: در سال ۹۷ حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد ۱۸۸ هزار اشتغال روستایی پرداخت شد که براساس بررسی‌های میدانی ما در وزارت کار تا امروز ۱۴۱ هزار اشتغال ایجاد شده است و براساس گزارش مرکز آمار ۱۱۴ هزار اشتغال در سال ۹۷ در روستا‌ها ایجاد شده است.

وی گفت: بسیاری از افرادی که در سال ۹۷ در روستا‌ها شاغل شدند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نگرفتند و ما تلاش داریم این افراد را تحت پوشش بیمه صندوق روستایی و عشایری قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار