۶۹ حلقه چاه غیرمجاز در دشتستان پر شد

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان گفت: از سال ۹۶ تا کنون، ۶۹ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نعمت اله نجاتی افزود: با پر شدن ۶۹ حلقه چاه غیرمجاز، از برداشت سه میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور حفظ و صیانت از منابع آبی شهرستان، از ابتدای امسال تا کنون سه دستگاه تراکتور حفاری غیرمجاز توقیف شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان یادآور شد: برخورد قاطع با حفاران غیرمجاز در سال‌های اخیر باعث شده تا فعالیت کمپرسور‌های حفاری غیرمجاز به طور کامل متوقف شود.

نجاتی گفت: هم اکنون تعداد معدودی تراکتور حفاری غیرمجاز در شهرستان وجود دارد که شناسایی شده‌اند و در آینده نزدیک توقیف خواهند شد.

وی با قدردانی از همکاریِ نهاد‌های مرتبط، بیان کرد: همکاری دستگاه قضایی و عوامل انتظامی و امنیتی شهرستان باعث شده تا امروز شاهد کاهش تخلفات منابع آبی در دشتستان باشیم.

رئیس اداره منابع آب شهرستان دشتستان با اشاره به آمار مسدود سازی چاه‌های غیرمجاز در شهرستان دشتستان افزود: از سال ۹۶ تا کنون ۶۹ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر شده است که این رقم موجب صرفه جویی نزدیک به سه میلیون متر مکعب در برداشت از منابع آب زیرزمینی گردیده است.

نجاتی با اشاره به ضرورت همکاری بهره برداران در برداشت اصولی از منابع آب عنوان کرد: طبق قانون توزیع عادلانه آب هر گونه انتقال آب به خارج اراضی آبخور اولیه چاه ممنوع است و ادارات منابع آب موظف به برچیدن آن هستند.

وی افزود: در همین زمینه از سال ۹۶ تا کنون ۲۹ مورد انتقال غیرمجاز آب در این شهرستان شناسایی و برچیده شده است.

انتهای پیام/ک

توقیف سه دستگاه تراکتور حفاری غیرمجاز در دشتستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.