مدیر هنر‌های تجسمی سازمان فرهنگی هنری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

موافق کارگاه های آموزشی رایگان نیستم/در جامعه ما نام هنرمند با شعار همراه است

سلیمانی از برنامه ریزی‌های خود برای ارتقاء دانش هنر‌های تجسمی و حمایت از هنرمندان این حوزه در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد.

محسن سلیمانی مدیرکل هنر‌های تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره گلایه اخیر هنرمندان از ورکشاپ و برنامه‌های رایگان سازمان به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جایگاه هنر و هنرمند را خود آنان باید تصویب کنند. اگر قرار باشد هنر جایگاهی داشته باشد، هنرمندان باید به آن شان ببخشند البته بخشی از این ارج و قرب به سیاست‌های کلان برمی گردد.

وی افزود:ما در سازمان فرهنگی هنری فقط رویکرد را مشخص و سپس نظارت می‌کنیم. نمی‌توانیم در تک تک مراکز مسئولیت، اجرا را هم بر عهده بگیریم،بنابراین باید مدیریت ویژه‌ای بر عملکرد مراکز و توجه آن‌ها به هنر‌ داشته باشیم.

مدیرکل هنر‌های تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: متاسفانه فقط در سازمان فرهنگی هنری نیست که برخی مواقع در حق هنر‌های تجسمی ظلم می‌شود؛ این رویکرد در تمام مراکز وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما در بحث اقتصاد و رونق هنر‌های تجسمی با مشکل روبه رو هستیم،گفت: باید در وهله اول مشکل اقتصاد هنر را حل کنیم. باید اول این حوزه را در جامعه بشناسانیم، اگر هنر‌های تجسمی در جامعه جا افتاد آنگاه جایگاهش برای مسئول هم حفظ می‌شود. اما در حال حاضر چند درصد مردم خواهان این هستند که تابلو اورجینال در منازلشان باشد؟

عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک با بیان اینکه باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم، اظهار کرد: در جامعه ما نام هنرمند فقط با شعار همراه است، در حرف همه از جایگاه هنرمندان می‌گویند و...، اما آیا در عمل هم به این موضوع پایبند هستند؟ من به جرات می‌گویم خیر. هدف من این است که فرهنگ و سیاست هنری را ارتقا دهم و این کار را از مراکز سازمان فرهنگی هنری آغاز می‌کنم.

وی افزود: مردم ما خوشبختانه ادبیات و شعر را خوب می‌شناسند، اما آیا همین مردم می‌توانند دو نقاش قدیمی و معاصر را نام ببرند؟ این نشان می‌دهد که ما در زمینه هنر‌های تجسمی کار نکردیم، حال اگر کم کاری از ما صورت گرفته می‌پذیریم و اگر کم کاری از مسئول دیگر هم است باید بپذیرد و با همکاری یکدیگر روی این موضوع کار کنیم.

مدیر سابق فرهنگسرای ارسباران در خصوص متخصص نبودن مسئولان نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری گفت: نگارخانه‌ها باید از نظر امکانات سخت افزاری و نمایش آثار به روزتر شوند. در نظر داریم که دوره‌های آموزشی ویژه مدیران نگارخانه‌ها را برگزار کنیم و باید نمایشگاه‌های خوب و با کیفیت در نگارخانه‌ها نمایش دهیم، ورکشاپ‌های خوب و با کیفیت هم برگزار کنیم. من اصلا با ورکشاپ‌های رایگان(کارگاه های آموزشی) موافق نیستم. این ساماندهی‌ها اقدامی نیست که با یکی دو ماه انجام شود و شاید یک سال زمان برایش لازم باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.