صادرات واحد‌های تولیدی هرمزگان هدفگذاری شد

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدفگذاری صادراتی واحد‌های تولیدی استان انجام شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت: هدفگذاری صادراتی امسال واحد‌های تولیدی استان سه میلیارد و ۵۸۸ میلیون دلار درنظر گرفته شده است.

خلیل قاسمی افزود:با توجه به شعار سال (رونق تولید) برای تحقق این هدفگذاری صادراتی در بخش‌های مختلف صورت گرفت.

وی گفت: برای بخش صنایع و معادن بیش از دو میلیارد و ۶۵۳ میلیون دلار، بخش کشاورزی پانصد و ۵۶ میلیون دلار، بخش شیلات سیصد و ۹ میلیون دلار، بخش گردشگری و صنایع دستی ۳۰ میلیون دلار و تعاونی مرزنشینان ۴۰ میلیارد دلار صادرات پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان افزود: باتوجه به مصوبات کارگروه صادرات غیر نفتی استان، در استان هشت مرز مجاز که شامل بنادر چارک، کرگان، تیاب، کوهستک، آفتاب، منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی، شیو و نخیلو است.

قاسمی همچنین از ایجاد مرز مجاز دریایی و مرز مجاز هوایی در جزیره بوموسی خبر داد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدفگذاری صادراتی واحد‌های تولیدی استان در سال ۹۷ سه میلیارد تعیین شده بود که درصد تحقق این هدف بیش از ۹۰ درصد بود.

خلیل قاسمی افزود: در سال ۹۷ صادرات محصولات تولیدی استان به ارزش دو میلیارد و ۷۱۶ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: پارسال هدفگذاری بخش صنایع و معادن استان به میزان دو میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار بوده است که میزان تحقق آن دو میلیارد و ۶۵ میلیون دلار بود ودر صد تحقق این بخش بیش از ۹۳ درصد بوده است.

پارسال ۸ مجوز مرز رسمی برای مناطق مختلف استان صادر شد و امسال نیز ۵ مجوز جدید مرز رسمی برای مناطق ساحلی و بندری در هرمزگان صادر شده که این امر در رونق صادرات کالا‌های غیرنفتی بسیار موثر بوده است.

 

انتهای پیام/ر

هدف گذاری صادرات دو میلیاردو ۶۵۳ میلیون دلار‌ی در بخش صنایع و معادن هرمزگان

برچسب ها: صادرات ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.