تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در محمودآباد و ساری

نظارت اکیپ‌های ثابت و سیار بازرسان بهداشتی دامپزشکی بر واحد‌های عرضه مواد پروتئینی و فراورده‌های خام دامی در محمودآباد و ساری تا پایان ماه رمضان تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  جواد دریاباری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان محمودآباد با اشاره به فعالیت اکیپ‌های ثابت و سیار بازرسان بهداشتی دامپزشکی گفت: ماموران نظارت بهداشتی اداره دامپزشکی این شهرستان ضمن انجام بازدید‌های سرزده و ادواری و رصد و پایش در سطح مراکز تولیدی، توزیعی بر نحوه عرضه مواد پروتئینی و فراورده‌های خام دامی نظارت دارند.
 
وی افزود: در دهه اول ماه مبارک رمضان، ۴ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد که یک مورد تخلف بهداشتی کشتار غیرمجاز طیور به یکماه حبس، دو مورد تخلف بهداشتی عرضه طیور سنتی کشتار شده شکم پر و عرضه خارج از یخچالبا ۴ ماه حبس و یک مورد تخلف بهداشتی رهاسازی تلفات طیور در حاشیه رودخانه به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.
 
آروین کبیری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ساری نیز با بیان اینکه بازرسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان ساری گفت:، برخی از افراد سودجو بدون در نظر گرفتن قوانین و مقررات بهداشتی برای دریافت سود بیشتر اقدامات غیر مجاز و غیر بهداشتی را در بحث مواد غذایی انجام داده و یا این اقدامات سلامت مصرف کنندگان را تهدید می‌کنند.
 
وی افزود: در دو ماهه اول سال جاری ۹ واحد متخلف بهداشتی به اداره تعزیرات حکومتی و یک مورد پرونده یک واحد متخلف به مراجع قضایی ارسال شد.
 
کبیری از شهروندان ساروی خواست تا در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مراتب را با شماره تلفن ۳۳۴۰۸۰۸۲ در میان بگذارند.
 
وی به شهروندان محمودآبادی توصیه کرد، برای حفظ سلامتی خود و خانواده به مراکز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی مراجعه و نسبت به خرید مواد پروتئینی مصرفی خود اقدام کنند و در زمان خرید اینگونه محصولات حتماً به لیبل محصول و بالاخص تاریخ تولید و انقضای آن توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/آ
 



نظارت بهداشتی دامپزشکی تا پایان ماه رمضان ادامه دارد

برچسب ها: دامپزشکی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار