گزارش/

فروش فوری خودرو یا بلیت بخت آزمایی/ چه کسانی خودرو را گران کردند؟

موج افزایش قیمت خودرو چند وقتی است که بازار این محصول را فرا گرفته و از سال ۹۶ دیگر شاهد کاهش یا ثبات قیمت نبوده ایم.

فروش فوری خودرو یا بلیت بخت آزمایی/ چه کسانی خودرو را گران کردند؟به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، موج افزایش قیمت خودرو چند وقتی است که بازار این محصول را فرا گرفته و از سال ۹۶ که ثبات نسبی در بازار حاکم بود دیگر شاهد کاهش یا ثبات قیمت نبودیم. افزایشی که جدا از تأثیرات مختلف، خودروسازان داخلی هم  به بهانه های مختلف و بدون گرفتن تاییدیه از نهادهای مربوطه اقدام به افزایش قیمت خودروها کردند. هر چند این افزایش قیمت در حاشیه بازار رخ داده است، اما خودروسازان هم از این افزایش قیمت استقبال و محصولات خود را روز به روز گران کردند.

اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که چه عواملی در چند وقت اخیر باعث افزایش سرسام آور قیمت خودروهای داخلی شده است و دولت و مردم چقدر در این افزایش قیمت نقش داشته‌اند؟

بازار خودرو در تسخیر دلالان / وزارت صنعت نظاره‌گر است

عبدالله رضیان، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در حال حاضر خودروسازان قیمت‌ محصولات را تعیین می‌کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت فقط نظاره‌گر است و هیچ تصمیم‌گیری نمی‌کند  و روش دستوری به کار نمی‌برد.

رضیان تصریح کرد: در حال حاضر  از صفر تا ۱۰۰ بازار خودرو در تسخیر دلالان است و وزارت صنعت تلاشی برای ساماندهی بازار خودرو و برخورد با سودجویان انجام نمی‌دهد و عملاً تنظیم بازار خودرو را به دلال‌ها و واسطه‌ها سپرده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مثل تمام پرونده‌های شبهه‌دار که دستگاه قضایی به آن ورود می‌کند، باید به موضوع خودرو هم ورود کرده و برخورد شدیدی با متخلفان  و کسانی که فضا را برای دلالی و سودجویی فراهم کرده‌اند، داشته باشد.

تنها ۷ درصد بازار در اختیار شرکت‌های تولیدی خودروسازی است

رضیان با بیان اینکه افزایش ساعتی قیمت خودرو التهاب روانی به جامعه تزریق می‌کند، گفت: ۷ درصد بازار در اختیار شرکت‌های تولیدی خودروسازی است و ۹۳ درصد بازار شامل خودرو‌هایی است که از کارخانه خارج شده و به عنوان خودروی دست دوم معامله می‌شود، در واقع خرید و فروش این نوع خودرو، قیمت خودرو را در بازار تعیین می‌کند.

عطش بازار خودرو، گرانی چهارچرخ‌ها را رقم زد

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر فروش نقدی خودروسازان ۵ درصد زیر قیمت بازار است با این روش هرچه قیمت بازار افزایش یابد منافع خودروسازان بیشتر تأمین می‌شود، به همین دلیل ممکن است خودروسازان تعمدی از عرضه خودرو به بازار خودداری کنند تا عطش بازار را افزایش داده و گرانی خودرو را رقم بزنند.

خودروسازان تعهدات قبلی خود را با بهانه نبود قطعه به مشتریان تحویل نمی‌دهند

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان به راحتی ۲۰ درصد از حجم تولیدات خود را به فروش نقدی اختصاص می‌دهند در حالی که تعهدات قبلی خود را با بهانه نبود قطعه به مشتریان تحویل نمی‌دهند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جریان بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو برای جلوگیری از سوءاستفاده خودروسازان از آشفتگی بازار، مقرر شد؛ خودروسازان موظف شوند هنگام فروش، قیمت تمام شده خودرو، درصد سود و قیمت قطعی را محاسبه و به شورای عالی رقابت اعلام کنند و تخلف از این امر جرم محسوب شده و متخلف به یکی از مجازات‌های تعزیری درجه ۶ موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲/۲/۱ محکوم شود. با تحقق این مهم قیمت گذاری خودروسازان راستی آزمایی می‌شود و آشفتگی بازار تا حدودی بهبود پیدا می‌کند.

وجود ۷۰ هزار خودرو در انبار‌های ایران خودرو

وی درباره تأثیر واردات خودرو در ساماندهی بازار، گفت: می‌توان برای واردات خودرو از ارز منشا خارجی استفاده کرد به ویژه اکنون که ۷۰ هزار خودرو در انبار‌های ایران خودرو موجود است و با بهانه‌هایی مانند نبود قطعات از عرضه خودرو خودداری می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آزاد شدن واردات خودرو قیمت چهارچرخ‌ها را به شدت کاهش می‌دهد البته این واردات باید با نظارت صورت گیرد تا رانت ایجاد نشود.

دولتی بودن، خودروسازان را تنبل کرده

رضا شیوا، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت در گفت‌وگو با  خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: همان‌طور که همیشه گفتم، مشکل اصلی بازار خودروی کشور دولتی بودن آن است، چرا که خودروسازان را تنبل کرده است و اگر سهام دولت به خودروسازان واگذار شود، آنها مجبورند مشکلات خود را، خود حل کنند.

شیوا افزود: اجرای مصوبه اخیر مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو در حال حاضر امکان پذیر نیست و باید در قدم اول وضعیت خودروهای داخلی را ساماندهی کرد، چرا که با این طرز تعیین قیمت خودرو که پنج درصد زیر قیمت بازار است جز بالا رفتن روز به روز قیمت‌ها هیچ مسیر جدیدی برای ثبات در این بازار درست نمی‌شود.

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت تصریح کرد: خودروسازان یکی از دلایل گرانی خودرو هستند و برای بهبود وضع موجود باید انحصار برداشته شود و تا زمانی که تولید خودرو را  افزایش ندهند، نمی‌توان قیمت خودرو را کاهش داد.

مابه‌التفاوت قیمت خودرو در بازار و شرکت‌های خودروسازی حدود ۲۰ درصد است

 محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: این تفاوت قیمت باعث ایجاد رانت شده و مردم را به حضور در این میدان تشویق می‌کند.

وی اظهار کرد: اکنون برخی نمایندگی‌های فروش، برای فروش روزانه خودرو استعلام کرده و معتقدند قیمت این کالا لحظه به لحظه افزایش پیدا می‌کند در این شرایط نقش سازمان حمایت از مصرف کننده، تعزیرات و دستگاه‌های قضایی بسیار مهم است، چرا که می‌توانند با نظارت و برخورد با متخلفان بساط دلالان را جمع کند.

فروش فوری به مثابه فروش بلیت بخت آزمایی است

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر با ثبت نام در فروش فوری، هر فرد می‌تواند سود کلانی به دست آورد با وجود این سود فضا آشفته‌تر شده و سودجویان تمام توان خود را برای سوءاستفاده به کار می‌برند در واقع این نوع فروش به مثابه بردن بلیت بخت آزمایی است که هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم باید چندین سال کار کنند تا بتوانند خودروی بی‌کیفیت داخلی خریداری کنند، تأکید کرد: خودروسازان باید فروش نقدی را متوقف کرده و به تعهدات قبلی عمل کنند تنها راهکاری که می‌تواند از رانت و حضور دلالان در بازار خودرو جلوگیری کند، توقف فروش نقدی خودروسازان است.

منصوری تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان باید فروش نقدی را متوقف کنند تا بازار به ثبات برسد و تنها تعهدات قبلی را به مردم تحویل دهند.

علت افزایش قیمت خودرو، دلالان رابطه‌ای بین خودروسازان و بازار هستند

مهدی معینی، یکی از فعالان بازار خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص افزایش قیمت خودروها گفت: به غیر از دلالان رابطه‌ای که بین خودروسازان و بازار هستند، کسی باعث افزایش قیمت خودرو نیست. افرادی با لابی کردن در نمایندگی‌های فروش خودرو و وعده دادن برای پرداخت سود به نمایندگی‌ها، خودروها را دریافت و با قیمت دلخواه به بازار عرضه می‌کنند.

این فعال بازار خودرو افزود: مردم، نمایشگاهداران و دلالان خرید خودرو هر چقدر هم خودرو بخرند باز حجم آن به میزانی نیست که بتواند در تغییر قیمت‌ها تأثیرگذار باشد، بنابراین نتیجه میگیریم که سودجویانی آشنا با خودروسازان از طریق رانت، بازار خودرو را به این وضع انداختهاند و راه حل آن هم ورود قوه قضاییه به این موضوع است.

معینی تصریح کرد:عملکرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در چند وقت اخیر بسیار ضعیف بود و هیچ نظارتی از این دستگاه در بازار دیده نشده است، این در حالی است که اگر قیمت خودرو های داخلی را در چند ماه گذشته رصد کنیم کاملا مشهود است که خودروسازان خیلی نرم یک میلیون - یک میلیون قیمت محصولات خود را افزایش می‌دادند و کسی هم حرفی نمی‌زد.

گزارش از رامین بختیاری

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
من نمیدونم خودتون داریدمیگید خودروسازان ازقیمت بازارسوهٔ استفاده کردن؟پس چراباهاشون قاطع برخوردنمیکنید چرامحاکمه نمیشن اینابه یه ملت خیانت کردن،همونجوری که باشهرام جزایری وامثال اون برخوردکردیدباخودروسازان هم برخوردکنید،ببینیددست کی توکیسه خودروسازهاست که مانع برخوردقاطع بااوناست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
لعنت بر هرچی دلاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
خدایا خودت ب مردم رحم کن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
سپاه وارد خودروسازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
ما ثرشرایط سختی زندگی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
ننگ بر گران فروش بی وجدان
Iran (Islamic Republic of)
ع د
۲۳:۲۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
نیرنگبازان امیدوارم که نابودشوند خودرو هر کدام بایستی 60 الی 70 درصد کاهش قیمت داشته باشد تا ملت استقبال کنند.فریب نخورید .خرید خودرو در ایران ممنوع است
Germany
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
کلا قیمت خودرو و بازار دست خود دولت و شخص وزیر صنعت میباشد
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۳:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خودرو بخاطر بی نظمی در دولت گران شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
باعث این همه بدبختی خود دولت است که پراید کیلویی به فروش میرسد
Germany
ناشناس
۲۳:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دولت مردان خود در گرانی دخیل هستند اقای وزیر مربوطه ایا اصلا احساس نسئولیت می کند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
لطفا یک بار جناب وزیر یا رییس محترم جمهور سر ساعت مقرر فروش اینترنتی پشت سیستم قرار بگیرند ببینند میشه تو 30ثانیه ثبت نام نمود؟ اصلا آیا یک انتقال وجه اینترنتی معمولی را میشه در 30ثانیه انجام داد؟چه برسه به ثبت نام و کد ملی و آدرس و ....؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
با سلام و احترام برادر من خواهشم میکنم خودور نخرید تا دلالان متضرر شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ای کاش سایت دیوار و سایت شیپور کارشناس بیارن و قیمت هر خودرو را تخمین بزنن و قیمت واقعی رو درج کنن تا هر کی یک قیمت دل بخوا نزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
من ماهی 1 میلیون و 700 هزار تومن حقوق میگیرم یعنی برای خرید یک چراید باید چند سال کار کنم؟ خیلی خنده داره به خدا
Iran (Islamic Republic of)
وا اسفا
۲۰:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ای خدا چرا هیچ کس به فکر ما مردم فقیر نیست؟ چرا هیچ کس یه کاری نمیکنه؟ قوه قضائیه، فقط امیدم به شماست... خدایا داد این دلمون رو به کی برسونیم. خودت یه کاری کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خودرو سازی را بسپارید به دست مدیران باتجربه خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
درسته آنها تخصص دارند ووجدان کاری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۲۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
آره نخرید هیچکس نخره...... مگه آدم چقدر عمر میکنه یک سال پیاده دو سال پیاده.... الان 5 سال پیادم دوچرخه سوارم.... یه مسافرت نمیتونم راحت برم همش اتوبوس قطار..... باشه نخریم.... تا کی آخرشم مرگه...... آخه با نخریدن دیگه درست نمیشه از اولش بد بار آوردیم...... یکی باید باشه نظارت بکنه این خودرو سازو..... برادر ی که میگی نخر.... آره نخر درست نمیشه گرون میشه...... باید یه راه حله دیگه باشه..... راه حلشم اینه دولت پشت مردم باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
با سلام قابل توجه اون کسایی که میگن نخرید 11 ماه نخریدم فقط گرون تر شود..... زن و بچه دار بدون وسیله نقلیه خیلی رفت و اومد سخته و سر کار رفتن..... حالا تحویل فوری خریدیم تحویل نمیدن...... آخه یه تیبا چقدر طول میکشه... این چه قانونی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
قوه قضایی جلوی ظلم را بگیر
Iran (Islamic Republic of)
هامون
۱۹:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
چرا کسی به این همه اعتراض مردم توجهی نمیکند، قوه قضاییه ورود کنید البته اگر ورود به این نحو باشد که مفسد اقتصادی محاکمه شود و هیچ تاثیری در شرایط و وضعیت اقتصادی مردم ایجاد نشود چه دردی را از مردم دوا میکند؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر از ساری
۱۸:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
آقای رئیسی ، ریاست محترم قوه قضائیه
نرم ایران از دولت نا امید شدن
تنها فقط شما مورد اعتماد مردم ایران هستید
مردم ایران و نجات بدید
اوضاع خیلی بهم ریخته تر از این حرفهاست
دیگه خسته شدیم
کم آوردیم
هر روز هزاربرابر گرانتر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
وقتی قیمت کارخونه با بازار فقط ۵درصد تفاوت دارد چجوری انتظار دارن که قیمت خودرو بیاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
امروز شنیدم که کود میخاد گرونشه دلالان و طمعکاران عزیز بازار خودرو دلار سکه مرغ شکر و سیفیجات و....... رو ول کنید همگی حمله به کود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
باید وباید وباید.....وقتی عمل نیست
Iran (Islamic Republic of)
سیدسلا
۰۱:۴۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام عمل را باید سر صندوق رای انجام داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مردم جوری حرف میزنن انگار بابای من خودرو و حتی قوطی رب گرون کرده واقعا فقط باید بگم متاسفم از وضعیت بوجود آمده ؟خود دولت مسئول همه ی گرونی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
تا زمانی که دستای پشت پرده قطع نشن یکی از عاملان اصلی گرانی خودرو اعدام نشود گزانی خودرو درست نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
تعرفه واردات خودرو رو بردارین !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بهترین راه ازاد کردن و صفر کردن تعرفه خودروهای کارکرده هست
البته محاله اجازه بدن
و الا از هر نظر به نفع مردمه کاهش تلفات کاهش الودگی هوا و ....
کارکنان فعلی دو شرکت هم همین پولهایی که الان مدیران این دو شرکت حرو میکنند براشون کافیه برن خونه بخوابن بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
شک نکن محاله ما باید برای این دولت خرج کنیم نه دولت برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
این کاهش چند درصدی بخاطره ماه رمضون هستش بعد از ماه رمضون خودرو ومسکن وحشتناک گرون میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ماکه ازاول گفتیم که قیمت دست دلالان است؟!! البته دلالانی که پرورش یافته ی خود خودروسازان بوده وبانقشه ی آنها ؟!!! قیمت گذاری می کنند؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
تمام گرانی ها زیر سر مسئولین میباشد ولاغیر با بستن مالیات چند برابری به فکر خود هستند نه میردم در نتیجه فروشنده هم مجبوره مبلغ مالیات رو بر روی کالا اضافه کرده از مردم بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
پراید میخواد بشه 100 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بشه یک میلیارد وقتی 40 تومان هم تو دستم نیست بخرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
قوه قضاییه خواهش میکنم التماس میکنم تورا به قران به فریاد مردم برس بزار وجودتو احساس کنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سپاه بایدواودصنعت خودروسازی بشه تاخودروازانحصاراین دوتاشرکت بیرون بیاد
انگاراصلادولت نمیخوادهیچ اقدامی برابازارآشفته خودروانجام بده مردم ازقوه قضائیه وشخص آقای رئیسی توقع دارندبه این مسئله ورودکنند
اونی که سرمایه داره ازسال قبل تاالان میلیاردهاسودبرده ازبازارخودروقشرضعیف توان خریدیه پراید روهم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خود دولت و وزارت صمت باعث گرانی روز به روز قیمت خودرو شدند با ارائه طرح ۵درصد زیر قیمت بازار. چون ازآنجایی که بازار خودرو انحصاری است خود خودرو سازان با عدم عرضه کافی قیمتها را تا جایی که دلشان میخواهند بالا میبرند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
با سلام یعنی واقعا دیگه شرکت سایپا اذیت میکنه با کلی بدبختی ثبت نام کردم تیبا تحویل فوری تحویل نمیدن...... یکبار زنگ زدم گفتش تحویل 30 روز کاری انجام میشه در حالی که تو قرار دادشون نوشته 30 روز.... بعد 30 روز کاری هم تحویل نمیدن... زنگ زدیم میگه دیرکردشو میریزن...... آخه تیبا 25 تومنی 42 دارم میخرم واسه اسایشم.. دونبال 100 یا 200 تومن هستم..... خواهشا پیگیر باشد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
نخرررر برادر نخرررررررر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
امثال شما که میرن خودرو صفر ثبتنام میکنن باعث دلال پروری میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
ایشان دلال هستند ملت نمی خرند
-
محمدی
۱۲:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
چرابایدخودروبی کیفیت گران سوارشویم قابل صادرات هم نیستند چراااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خسته شدیم از اینهمه طول و تفسیر
خریدار ها گرون کردن معلومه
تا مردم ایران اخلاقشون اینجوریه رنگ ارزونی و آسایش رو نمی بینن
بدو بدو پراید یک میلیارد
-
هادی
۱۲:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
فقط باید واردات خودرو آزاد شود. بدون تعرفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه بازار جوری شده که مصرف کننده واقعی هم بزور با هزار قسط و قرض خودرو رو خریداری میکنه و سپس با قیمت بالاتر میفروشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دولت منتظر چیه چرا ورود به این قضیه نمیکنه، با توجه به اینکه پیش فروش فوری انجام شده آیا ممکنه قیمت ها به نرخ قبل برگرده،بعیده ه ه ه ه ه ه ه
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
عجبااا
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۱:۵۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
معلومه دولت باعث. هم گرونی. ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خودروسازان دولتی هستند ، و سود آنها به خزانه میرود، پس این دولت است که نقش مهمی در به ثمر رسیدن اهداف دارد.
دولت محترم وضع موجود را سامان دهید ، تا فشار از مردم برداشته و جلوی سودجویان گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
دولت هیچ فکری ندارند
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۱۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خواهش میکنم ایم موضوع گرانی خودرو رو بررسی کنید رسانه ای کنید.این مردم باید چند سال کار کنن تا خودرو بی کیفیت داخلی بخرن!واقعا کسی نیست نظارت کند!همین رویه عادت کنند سخت میشه به عقب برگردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
اگه دلالی هست پس مسئولین نظارت چه کاره اند وچرا قوه‌قضاییه پای این افراد به میز محاکمه نمی کشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
واقعا مسخرس

یه روز میگن فروش نقدی باعث کاهش میشه . مگه شماها نبودین میگفتین 5 درصد زیر بازار قیمتها رو میاره پایین به خدا مردم عادی هم میدونستن که نتیجه 5 درصد زیر بازار یعنی اینکه کاری کنی بازار قیمتاش روز به روز بره بالاتر و تو سود کنی

حالا هم میگین توقف فروش فوری خوب نتیجه این هم یعنی عدم ارائه به بازار و باز هم بالارفتن قیمت

بابا یه فکر اساسی بکنین هر روز یه نظر بدرد نمیخوره

انحصار رو بشکنین ببینین چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
تنها را اجازه واردات خودرو های کم کارکرد کلاس سی یا خودروهای کوچک آن هم بدون امکان نقل و انتقال تامدت پنج سال و وضع مالیات چند برابری قیمت خود خودرو در صورت انتقال حتی به صورت محضری.مجاب کردن تمامی دفاتر ثبت اسناد به ارایه هر نقل انتقال خودرو به صورت وکالتی به اداره مالیات.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مثل روز روشنه که خودرو ساز باعث گرانی خودرو هست وبانک مرکزی موجب گرانی دلار وطلا. بدون هیچ شک شبهه
Russian Federation
شاهین
۱۰:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
مافیای خودرو را که گرانی کلا این دو خودرو ساز باعث شدند
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۰:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
جلوی اینها را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
آیا تمامی قطعات خودرو از خارج وارد میشود که اینجوری گرانش میکنند
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۰:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ببین جناب مسئول من یه خودرو پژو ۴۰۵ در تیر ماه ۹۷ثبت نام کردم پولش هم کامل واریز کردم تحویل آذر ۹۷ بوده هنوز تحویل ندادند چرا چون هر روز داره ۴۰۵ میفروشه ۶۳ میلیون چرا باید مال منو بده خوب همینی که باید بده به من می فروشه ۶۳ میلیون حالا تا بعد شاید هم بده یا نده به من فعلا فقط داره از این آشفته بازار سود خودشو میبره بعد کی این مجوزه رو داده توی مسئول دادی دیگه!
حالا تو بگو من مجوز ۲۰ درصد دادم بله مجوز ۲۰ درصد دادی ولی هیچ موقع نپرسیدی از خودرو ساز که آیا ۲۰ درصد فروش فوری داری یا بیشتر؟
بعش هم مگه قرار نبود فروش فوری حاشیه بازار قیمت رو پایین بیاره پس چرا بردش بالا، حالا که برد بالا به نظر شما باید باز هم باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
در تمام کشورها واردات خودرو ازاد است و هر کسی می تواند خودروی دلخواه خود را با هر شرایطی که دوست دارد خریداری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
سلام تو را به خدا به دادمان برسید ما قشر فقیر نابود شدیم چرا عدالت نیست چرا قوه قضائیه ورود نمی کنه اصلا کسی در فکر ما نیست نا زمان رأی گیری پس از امروز فردای دگر هم هست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
با توجه به فشار روحی و روانی فراوانی که بر اثر بدقولی و عدم اجرای تعهدات از طرف خودروسازان جهت تحویل خودروهای پیش فروش شده به خریداران وارد شده است،از مسئولین محترم تقاضا داریم جلوی فروش فوری خودرو را تا اجرای تمام تعهدات قبلی ممنوع کنند. واقعا اگر هدف کنترل بازار باشد تحویل خودروهای پیش فروش شده هم موثرتر از فروش فوری است، زیرا باعث کاهش استرس و نارضایتی می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
فقط حرف می زنید عمل کنید امان از گرانی
Iran (Islamic Republic of)
شکاری از یزد
۰۹:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
وزیر صنعت ومعدن یا نمی خواهد بازار خودرو را کنترل کند پس لا زم است هرچه سریعتر مسئولین کسی که شایسته این کار است را جایگزین کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
این بازارروسروسامان داد
United States of America
ناصر
۰۹:۰۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
دستور تشکیل یک کمیته رفع پیگیری از نهادها و ارگان ها و تفیذ اختیارات تام مگه چقدر سخته که اینکارو نمیکنند؟
-
محمدی
۰۸:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
باید مسئولین سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده پاسخگو باشند
-
سعید
۰۸:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
عملکرد سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان دقیقا در جهت منافع خودروسازان است. حتی مدران آن جزو هیات مدیره خودروسازان هستند. آنوقت توقع دارید آنها به فکر مردم باشند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
بنده در28فروردین ماه سال 97 به خودرو ساندرواتومات ثبت نام کرده ام متاسفانه بعد از گذشت 13ماه و خورده هنوز هیچ خبری از تحویل خودرو وجود ندارد .لطفا منو راهنمایی کنید .چکار کنم به کجا شکایت کنم تا به حقم برسم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
ﺻﺒﺮ ﺭا ﭘﻴﺸﻪ ﻛﻧﻴﺪ .....اﻱ ﻫﻤﻮﻃﻦ ﻣﻆﻠﻮﻡ........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خواستم چیزی بگم... ولش کن... هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۸
اشتباه کردی ثبت نام کردی من میتوانم دو خودرو هم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
خودروها را گران کردند
آخرین اخبار