شهردار مشهد خبر داد:

اجرای ۱۲ پروژه عمرانی بزرگ در مشهد

شهردار مشهد گفت: ۱۰ تا ۱۲ پروژه بزرگ عمرانی در مشهد به زودی اجرایی می‌شود.

اجرای ۱۲ پروژه عمرانی بزرگ در مشهدبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا کلایی شهردار مشهد در جلسه شورای اداری شهرداری مشهد که در سالن شهدا برگزار شد، گفت: ۱۰ تا ۱۲ پروژه بزرگ عمرانی به زودی اجرایی می‌شود و بدین ترتیب هر ماه دو یا سه پروژه را می‌توان آغاز به کار کرد.
 
وی ادامه داد: مدل‌ این پروژه‌ها نقدی است و باید بتوانیم تا شهریور ماه پروژه‌های یاد شده را اجرایی کرده و کار را شروع کنیم.

شهردار مشهد گفت: در واقع ضروری است در بازه زمانی یکی دو ساله پروژه‌هایی که آغاز می‌شود، به اتمام برسد و پروژه نیمه تمامی برای دوره بعدی باقی نگذاریم.

کلایی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی کوچک مقیاس در مناطق، افزود: پروژه آسفالت معابر به متراژ سه میلیون و پانصد هزار مترمربع را در دستور کار قرار دادیم؛ این پروژه نیز از نیمه خردادماه آغاز می‌شود و تا نیمه آبان کار به اتمام میرسد.

وی تصریح کرد: شهرداری‌های مناطق با قوت به اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان پرداختند، گرچه در برخی مناطق نیاز به کار و همت بیشتری وجود دارد؛ این اقدام الگوی کاری است که در مدت مشخص قابل رصد و ارزیابی است.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه وعده‌ای که به مردم داده ایم، انجام می‌دهیم، گفت: این منفعت را به دوستی و رفاقت ترجیح می‌دهیم و در این موضوع به جد پیگیر هستیم.

کلایی افزود: قرار است کار زمین مانده در پروژه توس را به سرانجام برسانیم که نیازمند هم افزایی معاونت‌ها و مدیریت‌های مختلف در این زمینه می‌باشد؛ توس هم پیوندی بین تمام بخش‌ها را نیاز دارد و باید به آن سرعت بخشید.

وی با اشاره به اینکه شورای سیما و منظر ظرف بیست روز آینده تشکیل می‌شود، چرا که سیما و منظر دارای ابعاد فرهنگی، خدمات شهری، شهرسازی و فنی عمران است، ادامه داد: حدود ۸۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم به این منظور اختصاص یافته است و در این راستا حذف نازیبایی‌های بصری و زیباسازی دیواره پل‌ها مد نظر است.

شهردار مشهد با اشاره به اولویت‌های قطارشهری، گفت: بهره برداری از ایستگاه‌های پایانی خط دو قطارشهری تا جام عسل تا پایان فصل بهار مورد تاکید است؛ همچنین ایستگاه‌های میانی الندشت و کوهسنگی تا پایان شهریور ماه باید تکمیل شود و اسناد برای خط ۳ قطار شهری نیز همان زمان باید آماده سازی شود.

کلایی افزود: توسعه منطقه ثامن و زیباسازی آن مورد توجه است و برای تامین مالی آن باید اقدام کرد؛ حوزه‌های مختلف باید به بهبود وضعیت منطقه ثامن کمک کنند چرا که مرکز توجه و محل جدی رفت و آمد زائر و مجاور است.
 
وی با بیان اینکه ۷۸۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد دوستی است، ادامه داد: این میزان آب ذخیره شده، تا حدودی آب مورد نیاز ۹۸ و ۹۹ را تامین می‌کند، اما منبع پایدار نیست و ضروری است پروژه باز شهر خوانی مورد توجه قرار گیرد و باید از ظرفیت‌های پیمانکاری نیز در این زمینه استفاده شود.

شهردار مشهد گفت: برای ساماندهی به وضعیت کوهستان پارک شادی ضروری است در حوزه اقتصادی و تامین پارکینگ وارد عمل شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار