کم خونی در انتقال خون گیلان

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی A+ و O+ نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، دکتر احمد مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه گیلان همه ساله در ماه مبارک رمضان با کاهش میزان اهدای خون و پلاکت مواجه می‌شود تاکید کرد: اهدای خون در این ماه مبارک مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند.
وی با اشاره به پرمصرف بودن گیلان در زمینه خون و فرآورده‌های آن گفت: اکنون به اهدای همه گروه‌های خونی بویژه A+ و O+ نیاز است.
مرادی افزود: در ماه مبارک رمضان مراکز انتقال خون در شهر‌های رشت و لاهیجان همه روزه از ۸ تا ۱۴ و از ساعت ۱۹ تا ۲۳ و در شهر‌های بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده دریافت خون اهداکنندگان است.
مدیرکل انتقال خون گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن شب‌های قدر و اجرای طرح نذرخون، علاوه بر مراکز ثابت، پایگاه‌های سیار در رشت، خمام، شفت و صومعه سرا آماده دریافت خون شهروندان گیلانی است.
دکتر احمد مرادی افزود: مراکز سیار شب ۱۹ رمضان در مهدیه رشت، شب ۲۱ رمضان در مسجد جامع خمام، شب ۲۳ رمضان در مسجد جامع شفت و هر ۳ شب قدر در مسجد جامع صومعه سرا مستقر است.
وی گفت: از ابتدا تا ۱۳ ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۱۸۴ واحد خون در مراکز خونگیری استان دریافت شد.
مدیرکل انتقال خون گیلان افزود: هزار و ۱۳۴ نفر از اهدا کنندگان، اهداکننده مستمر، ۶۳۲ نفر اهداکننده با سابقه و ۴۱۸ نفر اهداکننده بار اولی بودند.
دکتر احمد مرادی در پایان گفت: از مجموع ۲ هزار و ۱۸۴ اهداکننده خون، ۲ هزار و ۱۱۱ مرد و ۷۳ زن هستند.

انتهای پیام/آ

کمبود خون در انتقال خون گیلان

برچسب ها: خون ، انتقال خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.