آمادگی پایگاه‌های انتقال خون گیلان برای پذیرش داوطلبان اهدای خون

۲ پایگاه و مرکز انتقال خون گیلان در ماه رمضان برای پذیرش داوطلبان اهدای خون تا ساعت۲۳ باز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد مرادی، مدیرکل انتقال خون گیلان گفت:مرکز جامع اهدای خون رشت و مرکز انتقال خون لاهیجان از امروز همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ و از ساعت ۱۹ تا ۲۳ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون است.

وی، با اشاره به اینکه پایگاه‌های انتقال خون لنگرود، رودسر، انزلی، تالش و فومن از شنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۴ فعال است، افزود: این پایگاه‌ها در روز‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ آماده پذیرش اهداءکنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون گیلان، با بیان این که فعالیت سامانه خونگیری در میدان شهرداری رشت کنار مجتمع فرهنگی - هنری خاتم الانبیاء و پایگاه خونگیری آستارا در شب‌های ماه رمضان بعد از افطار فعال است، گفت: تیم سیار شماره یک خونگیری و تیم سیاری شماره ۲ خونگیری صبح‌ها و شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان برای سهولت دسترسی اهداکنندگان در مناطق مختلف گیلان فعال است.

احمد مرادی افزود: سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در گیلان اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: گیلان به علت گردشگر پذیر بودن و آمار بالای تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی و آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق جزو استان‌های اول کشور از نظر مصرف فرآورده‌های خونی است.

 

انتهای پیام/م.ع

مراکز انتقال خون گیلان در ماه رمضان آماده پذیرش برای اهدای خون است

برچسب ها: اهدای خون ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.