مبارزه با آفات، بیماری‌ها و سن گندم در تربت جام

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: مبارزه با آفات و بیماری ها در بیش از ۱۳هزار و ۹۰۰ هکتار مزرعه گندم در تربت جام انجام شد.

مبارزه با آفات، بیماری‌ها و سن گندم در تربت جامبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اصغر خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۲ هزار هکتار اراضی به کشت گندم آبی و ۸ هزار هکتار به کشت جو و با توجه به شرایط مناسب بارندگی‌ها ۵ هزار و ۲۰۰ هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به سطح گسترده و غله خیز بودن منطقه و اینکه تربت جام جزء شهرستان‌های طغیانی آفت سن گندم می‌باشد با حضور به موقع کارشناسان جهاد و پایش مزارع و همکاری بسیار خوب کشاورزان تا الان در سطح بالغ بر ۶ هزار هکتار بر علیه سن مادری گندم و در سطح ۷۵ هکتار بر علیه پوره سن گندم مبارزه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: تا الان در سطح ۷هزار ۱۸۰ هکتار بر علیه علف‌های هرز باریک برگ و پهن برگ در مزارع گندم و در سطح ۶۵۰ هکتاربرعلیه زنگ زرد وبیماری‌های گندم مبارزه شده است.

خوشخو افزود: کشاورزان همچون گذشته با کارشناسان جهاد کشاورزی هماهنگ بوده و به توصیه‌های آنان در خصوص مبارزه با آفات گندم در زمان باقی مانده توجه کنند تا شاهد تحویل گندم با کیفیت وبدون سن زدگی به مراکز خرید باشیم.

انتهای پیام//ز. ج
 

مبارزه با آفات کشاورزی در تربت جام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.