معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد؛

وجود بیش از ۱۹۰ هزار موقوفه با ۸۰۴ نوع نیت در کشور

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از ۱۹۰ هزار موقوفه مشتمل بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار رقبه در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،حجت الاسلام عادل معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از ۱۹۰ هزار موقوفه مشتمل بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار رقبه در کشور وجود دارد.
وی در حاشیه همایش مبلغین در حوزه علمیه خواهران بندرعباس گفت:موقوفات با نیت مختلف در سطح کشور ایجاد شده و موضوع عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بیشترین نیات را به خود اختصاص داده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و خیریه را از دیگر نیات واقفین برشمرد و افزود: این تعداد موقوفه در کشور با بیش از ۸۰۴ نوع نیت در موضوعات مختلف ایجاد شده است.

حجت الاسلام عادل افزود:سازمان اوقاف به عنوان امانتدار موقوفات، جایی که موقوفات درآمدزا هستند و باید از درآمدشان استفاده شود به نرخ روز اجاره می‌دهد و از درآمد آن‌ها برای اجرای نیت واقفین استفاده می‌کند.

وی در نظر گرفتن نیاز‌های روز جامعه در ایجاد وقف‌های جدید را امری ضروری دانست و گفت: علم و دانش، ساخت مدرسه، فناوری‌های نوین در حوزه‌های نوجوانان و جوانان، مسکن، ازدواج، ساخت و تجهیز مراکز درمانی، تامین دارو، مسائل فرهنگی مذهبی، فضای مجازی از نیاز‌های روز جامعه است که نیاز به موقوفه دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۶۲ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به استان‌ها اعزام شده اند و به عنوان مفسر در کنار مجالس ترتیل خوانی و جزء خوانی، جلسات تخصصی تفسیر را برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام عادل افزود:هم اکنون نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان حدود هزار و ۱۰۰ نفر از حوزه علمیه قم به استان‌ها اعزا شده و هزار و ۸۰۰ نفر نیز از روحانیون بومی برای اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه استفاده می‌شود.

وی از راه اندازی ۳۰ موکب در استان‌های سیل زده کشور به عنوان یکی دیگر از اقدامات مراکز افق نام برد و افزود: توزیع بیش از ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم و به همین اندازه قرص نان، وسایل بهداشتی و اقلام مورد نیاز فردا در استان گلستان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ر

 

راه اندازی ۳۰ موکب در استان‌های سیل زده به همت مراکز افق

برچسب ها: وقف ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.