نصب ۱۱ پنل خورشیدی در مناطق عشایری و روستایی

فرماندار خوسف گفت: تا کنون ۱۱پنل خورشیدی در مناطق عشایری وزوستا‌های زیر ده خانوار نصب شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، شفیعی فرماندار خوسف  در جلسه شورای عشایری خوسف با اشاره به اینکه تاکنون نگاه ویژه‌ای  به مناطق عشایری داشته باشیم  گفت: باید در توزیع اعتبارات عدالت باشد وعلاوه بر جمعیت وسعت وپراکندگی نیز دیده شود.

وی افزود:به دنبال تکمیل چرخه تولید در شهرستان هستیم و باتوجه به اینکه مشکل تسهیلات کشتارگاه صنعتی خوسف بر طرف شده است تا پایان سال این وکشتارگاه راه اندازی می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه تا کنون ۱۱پنل خورشیدی در مناطق عشایری وروستا‌های زیر ده خانوار نصب شده است ادامه داد:کمیته امدادامام خمینی  ۵ پنل خورشیدی برای مناطق عشایری که تحت پوشش کمیته امدادهستند اختصاص داده اند.

مدیر کل امور عشایری استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه مهمترین بزنامه‌های سال ۹۸ حوزه عشایر را  تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، کاشت، داشت برداشت وبسته بندی وبازاریابی گیاهان دارویی، بهبود صنایع دستی عشایر، توجه به صنعت گردشگری و حمایت از تشکل‌های که در حوزه عشایری فعالیت دارند،عنوان کرد.

حسین پور گفت: سرانه اعتبار در شهرستانی ۱۴۰هزار تومان و در شهرستانی ۱۰میلیون تومان است که با توجه به اعتباری که شهرستان‌ها می‌گذارند می‌توان خدمات ارائه داد.

در این جلسه عنوان شد دامداران تاپایان مردادماه دام‌های سنگین وپایان بهمن ماه دام‌های سبک خودشان را هویت دار کنند وهر گونه حمل دام منوط به هویت دار کردن دام است.

اصلاح نژاد در دام‌ها، مرمت ایل راها، نصب پنل خورشیدی؛ مهار رواناب‌ها، بذرپاشی مراتع، هویت دار کردن دام‌ها، اختصاص کدکار گزاری بیمه به شرکت تعاونی عشایری از مهمترین در خواست‌های نمایندگان عشایر در این جلسه عنوان شد.

انتهای پیام / ط آ

هویت دار شدن دام های سنگین تا پایان مرداد ماه

برچسب ها: فرماندار ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار