نرم‌افزار Google Calender نیز تاریک می‌شود

شرکت گوگل ویژگی حالت تاریک را در بروزرسانی جدید خود برای نرم‌‎افزار Google Calender به آن اضافه می‌کند.

نرم‌افزار Google Calender نیز تاریک می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گوگل مدتی است که در حال فعال سازی حالت تاریک برای نرم‌افزار‌های خود است. می‌دانیم که قرار است این قابلیت در حالت گسترده برای تمام محیط نرم‌افزاری سیستم عامل بعدی اندوید استفاده شود. اما گوگل ترجیح می‌دهد آهسته آهسته کاربران خود را به این قابلیت عادت دهد به همین دلیل تصمیم این شرکت این است که پیش از عرضه اندروید Q برای بسیاری از نرم‌افزار‌ها در اندروید ۹ پای این قابلیت عرضه شود.

هفته پیش بود که ما متوجه شدیم نرم‌افزار Google Keep از این قابلیت استفاده خواهد کرد، اما وجود حالت تاریک در تقویم این سیستم عامل واقعا ما را غافلگیر کرد. خبری که از فعال سازی این قابلیت در تقویم گوگل منتشر شده شامل اسکرین شاتی از محیط این نرم‌افزار در حالت تاریک است. در ادامه این تصویر را مشاهده می‌کنید:

نرم‌افزار Google Calender نیز تاریک می‌شود

برای فعال سازی این قابلیت در تقویم خود باید وارد تنظیمات (Settings) شده و سپس از آن منو گزینه عمومی (General) را انتخاب کنید. در آن بخش روی تم (Theme) ضربه زده و گزینه حالت تاریک (Dark Mode) را انتخاب کنید. البته فعال کردن این ویژگی در نرم‌افزار Google Keep آسان‌تر است. برای این کار تنها کافیست به تنظیمات رفته و در آن بخش گزینه حالت تاریک را انتخاب کنید.


بیشتر بخوانید: نرم‌افزار Google Keep به قابلیت حالت تاریک مجهز می‌شود


این ویژگی جدید تنها در گوشی‌هایی فعال می‌شود که از اندروید Nougat و بالاتر استفاده می‌کنند. اگر شما از نسخه بتای اندروید Q استفاده می‌کنید می‌توانید این حالت را برای تمام گوشی خود فعال کنید. البته این قابلیت در Google Keep در گوشی‌هایی که از اندروید Lollipop و بالاتر استفاده می‌کنند، پشتیبانی می‌شود. به گفته گوگل این بروزرسانی به گوشی‌هایی که آن را پشتیبانی می‌کنند در ۱۵ روز آینده ارسال می‌شود. نرم‌افزار Google Calender از ۱۶ مه و Google Keep از ۲۰ مه شروع به این کار کرده‌اند.

انتهای پیام/

حالت تاریک برای تقویم گوگل فعال می‌شود

برچسب ها: فناوری ، گوگل ، اندروید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار