وجود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشترک همراه اول در کرمان

مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: تعداد ۹۴۰ هزار شماره تلفن منصوبه اکنون در استان کرمان وجود دارد که ۸۶۲ هزار مورد از این میزان اکنون فعال و مشغول به کار هستند.

وجود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مشترک همراه اول در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  سید رهام حسینی مدیر مخابرات منطقه کرمان گفت: تجهیزات دیتا ۲۰۰ هزار پورت پرسرعت منصوبه در استان کرمان وجود دارد که از این میزان اکنون تعداد ۱۲۳ هزار مشترک ADSL دایر هستند و تعداد پورت‌های پرسرعت سازمان‌ها در حال حاضر پنج هزار و ۲۳۳ مورد است.

وی افزود: تعداد مشترکان منصوبه تلفن همراه استان کرمان بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک بوده است که از این میزان ۲ میلیون و ۵۰ هزار تلفن همراه فعال هستند.

مدیر مخابرات منطقه کرمان با بیان اینکه در مجموع بیش از چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان وجود دارد گفت: یکهزار و ۳۳۶ کیلومتر شبکه بین شهری و یکهزار و ۵۵۰ کیلومتر درون شهری و یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری روستایی در استان کرمان وجود دارد.

وی افزود: در حوزه فعالیت مخابرات منطقه کرمان، تعداد چهار هزار و ۸۳۰ روستای دارای ارتباط، سه هزار و ۹۶۲ روستا تحت پوشش همراه اول و سه هزار و ۶۵۰ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

حسینی گفت: در پروژه دیتا از ابتدا تا پایان سال ۹۷ به میزان ۹۰ درصد اطلاعات پورت پرسرعت برای ادارات تکمیل شد و توسعه پورت پرسرعت ۶۰ درصد انجام شده است.

وی بیان داشت: طی مدت یاد شده تعداد ۱۰۶ پروژه در راستای توسعه و بهینه سازی شبکه اصلی دیتا و ۳۶ طرح متفرقه در استان داشتیم.

مدیر مخابرات منطقه کرمان عنوان کرد: ارتباطات استان کرمان نیاز به توسعه دارد و متاسفانه به علت تبلیغات سوء در تشعشعات موبایلی مردم مانع نصب ایستگاه‌ها در اماکن شخصی و ادارات می‌شوند.

وی گفت: هیچ سازمان و مرکز رسمی ضرر و زیاندهی آنتن‌های ارتباطی را برای افراد در معرض آن تایید نکرده است.

حسینی افزود: مردم نسبت به ایستگاه‌های ارتباطی نظر منفی نداشته باشند، زیرا نقاطی که بیشترین آنتن را دارند کمترین زیان را برای مردم دارد.

حسینی با اشاره به مشکلات ۳۴ نفر نیروی قرارداری شرکت مخابرات برای بازگشت به کار گفت: مشکل نیرو‌های انسانی به صورت جدی پیگیری می‌شود و این افراد برای مذاکره حضوری دعوت شدند، اما حاضر به مذاکره نیستند.

مدیر مخابرات منطقه کرمان افزود: قراداد شرکت مخابرات با هواوی لغو شده، زیرا در راستای رونق تولید از تجهیزات تولیدی داخل کشور استفاده می‌شود و ۴۲ نقطه استان کرمان نیز با تجهیزات داخلی توسعه ارتباطی می‌یابند.

وی گفت: سامانه ۱۱۸ در سه شهرستان کرمان، رفسنجان و سیرجان سرویس می‌دهد و افراد فعال در این سامانه به صورت تمام وقت مشغول خدمات رسانی به مردم استان هستند و به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند.

انتهای پیام/س

۹۴۰ هزار شماره تلفن منصوبه اکنون در استان کرمان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار