نقش عروسک‌ها در ارتقاء فرهنگ و هویت ملی

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:در بعضی مناطق مانند شهر بادرود به اهمیت عروسک‌ها در فرهنگ بومی توجه شده و در این زمینه اقدامات موثری انجام گرفته است تا از فراموشی آن جلوگیری شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در حاشیه مراسم افتتاح موزه عروسک‌های محلی بادرود  اظهار کرد: عروسک‌های محلی بخشی از فرهنگ بومی و محلی کشور هستند، افزون بر مهارتی که در ساخت این عروسک‌ها وجود دارد، پوشش و مواد اولیه به کار رفته و قصه‌هایی که پیرامون آن‌ها وجود دارد نیز جزئی از فرهنگ و آداب و سنن هر منطقه است.

وی با اشاره به افتتاح موزه عروسک‌های محلی بادرود، خاطرنشان کرد: اگر این حوزه متنوع فرهنگی را به صورت بسته جامع و کامل در قالب یک مجموعه حفاظت کنیم، گنجینه بسیار بزرگی ایجاد می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به نقش عروسک‌ها در ارتقاء فرهنگ و هویت ملی، یادآور شد: در بعضی مناطق مانند شهر بادرود به اهمیت عروسک‌ها در فرهنگ بومی توجه شده و در این زمینه اقدامات موثری انجام گرفته است تا از فراموشی آن جلوگیری شود.

الهیاری اضافه کرد: در حال حاضر در شهر بادرود دو موزه "عروسک‌های محلی" و "دکتر رهگشا" وجود دارد که گنجینه‌های بسیار خوبی از گذشتگان و خاطراتی که به لحاظ تاریخی پویا و زنده هستند، محسوب می‌شوند.

وی پیرامون برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در استان اصفهان اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های متنوعی در استان و در کنار زاینده‌رود برگزار شد و در شهرستان‌ها نیز رویداد‌های فرهنگی متعددی مانند گشایش آزمایشگاه حفاظت و مرمت باغ فین کاشان و موزه عروسک‌های محلی بادرود برگزار شد.

با حضور مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان و مسئولان شهرستان، هشتمین موزه شهرستان نطنز تحت عنوان "موزه عروسک‌های محلی بادرود" افتتاح شد.

انتهای پیام/م

 

مراسم افتتاح موزه عروسک‌های محلی بادرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.