معاون مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان در بین آثار تاریخی کشور پس از مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه و تخت جمشید در شیراز رتبه سوم بازدید گردشگران را در ایام نوروز کسب کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران سرمدیان، معاون کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۷ تا پایان روز ۱۶ فروردین ۹۸ با بازدید ۹۶۵ هزار و ۸۶۹ گردشگر داخلی و خارجی رتبه سوم بازدید‌ها را پس از مجموعه فرهنگی تاریخی حافظیه و تخت جمشید در بین آثار تاریخی کشور گرفت.

وی افزود: ۱۱ هزار و ۴۴۸ نفر از مجموع بازدیدکنندگان مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان در مدت یاد شده از گردشگران خارجی بودند.

به گفته وی، مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان رتبه اول بازدید گردشگران را نیز در بین آثار تاریخی استان اصفهان به دست آورد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان، در ادامه تصریح کرد: خانه بروجردی‌ها نیز در روز چهارم عید نوروز با بازدید ۵ هزار ۵۹۲ نفر گردشگر در یک روز رکورد شکنی کرد.

سرمدیان، همچنین بازدید ۲۷ هزار و ۸۰۹ نفر گردشگر داخلی و خارجی را از چهار موزه کاشان یادآورشد و گفت: این موزه‌ها شامل موزه ملی کاشان، موزه مشارکتی مردم شناسی شهر برزک، موزه هنر‌های تجسمی منوچهر شیبانی و موزه تخصصی اسباب بازی و عروسک است.

انتهای پیام/م

 

رتبه سوم باغ فین کاشان  در بین آثار تاریخی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار