کیفیت نان در سلامت مردم نقش به سزایی دارد/ نانوایان نان کم نمک به مردم بدهند

فرماندار یزد با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی شیوع فشار خون بالا در ایران مصرف زیاد نمک است از نانوایان خواست تا نان کم نمک به دست مردم بدهند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید محمد رستگاری فرماندار یزد  در اوّلین دوره آموزشی بهداشت و مصرف کمتر نمک ضمن قدر دانی از نانوایان و برگزار کنندگان این دوره آموزشی ، گفت: دارندگان شغل شریف نانوایی در مبحث سلامت موثرترین نقش را دارند.

وی با اشاره به اینکه نانوایان در روز حدود ۱۸ ساعت فعالیت دارند و صنف نانوایان با مشکل‌های متعددی رو به رو هستند، گفت: فعالیت نانوایان و اشتغال در این صنف به طور سنتی سالیان سال است رواج دارد و نانوا‌ها یکی ار زحمتکش‌ترین و با صبورترین اقشار جامعه هستند و  در بین مردم از احترام خاصی برخوردارند.

فرماندار ادامه داد: باید با برنامه ریزی لازم نیاز‌ها و خواسته‏‏‌های نانوایان شناسایی و برای رفع آنان تلاش شود تا آنها بدون دغدغه بتوانند به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

دلایل اصلی شیوع فشار خون بالا  مصرف زیاد نمک است

رستگاری همچنین گفت: یکی از دلایل اصلی شیوع فشار خون بالا در ایران مصرف زیاد نمک است و برنامه ریزی کاهش مصرف نمک یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان سلامت کشور به شمار می‌رود از نانوایی‌ها شهرستان خواست تا کمک کنند که نان کم نمک به دست مردم برسد تا بتوانیم با فشار خون بالا به عنوان قاتل خاموش مقابله کنیم.

فرماندار یزد به اهمیت شغل نانوایی اشاره کرد و افزود: نان قوت غالب مردم است در سفره همه خانواده‌ها مصرف می‌شود و مهمترین و پرمصرف‌ترین ماده غذایی مردم است لذا کیفیت نان در سلامت مردم نقش به سزایی دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار