برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در ۲۳ بقعه متبرکه هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان از برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در ۲۳ بقعه متبرکه استان خبر داد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان  در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در ۲۳ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام گرایلی افزود: مراسم بصورت ویژه در بقاع متبرکه بندرعباس، امام زادگان سید مظفر، شاه محمد تقی، سید کامل، سید احمد چاهستان، مسجد صاحب الزمان پشت شهر ،رودان در  سید سلطان محمد، سید محمود سکل، شاه قطب الدین حیدر، صحن سید امیر برنطین ،میناب در آستانه حضرت ابوالفضل (ع) احمدآباد و شهمرادی ،قشم در صحن امام زاده سید مظفر،حاجی آباد در  صحن سید محمد و امیرنظام الدین برگزار می‌شود.

وی گفت:مراسم شب‌های قدر در امامزاده سید مظفر (ع) بصورت زنده از سیمای مرکز خلیج فارس پخش می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان هرمزگان گفت: برنامه‌های ماه رمضان در قالب طرح ضیافت الهی در در ۳۰ بقعه و امامزاده استان در حال اجراست که تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، آشنایی خانواده‌ها با سبک زندگی اسلامی، اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش از اهداف این طرح است.

حجت الاسلام گرایلی افزود: همچنین محافل انس با قرآن و جلسات معارفی قرآن در طول ماه رمضان در حال برگزاریست که این شب‌ها به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود.

وی گفت: حقیقت شب قدر نه فقط بیدار ماندن تا سحر است بلکه در واقع بیدار شدن آدمی و بیرون آمدن از پیله‌ای که از وسوسه‌های دنیویی به دور خود پیچیده است.

وی ادامه داد: به مناسبت شب‌های قدر برنامه‌هایی در امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح استان برگزار خواهد شد که قرائت دعای افتتاح و جوشن کبیر، نماز قضا، سخنرانی، عزاداری و قرآن به سر گذاشتن از مهمترین برنامه‌های شب‌های قدر در آستان امامزادگان است.
حجت الاسلام گرایلی گفت: شب قدر، شب شکرگزاری و تشکر از خداوند است چرا که مهم‌ترین نعمت خداوند بر بشر، یعنی قرآن نازل شده است.
انتهای پیام/ر

برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در صحن امامزادگان هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.