خروج ۳۵ هکتار از اراضی ملی از دست متصرفان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد از رفع تصرف ۳۵ هکتار از اراضی ملی به نفع دولت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد گفت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاسارگاد نهال‌های غرس شده و صیفی جات کشت شده در سطح ٣٥ هکتار که بصورت غیر مجاز در اراضی ملی پلاک مشهور به قصرالدشت کشت شده بود، قلع و قمع شد.

وی اظهار داشت: حکم صادره بر اساس ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی و با حضور نیروی انتظامی شهرستان و مأموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی پاسارگاد اجرا شد.

خسروانیان افزود: پیگیری‌های قضائی برای بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده عملیات خاکریزی توسط یک دستگاه لودر جهت تعیین مرز اراضی ملی در منطقه انجام و وضعیت اراضی به حالت سابق برگردانده شد.

خسروانیان ضمن اشاره به پرونده‌های خلع ید شده از سوی محاکم قضائی، بیان کرد: در صورت تکرار تخلف و عدم پیروی از دستورات قضائی بر اساس ماده ۶۹۳ قانون، پرونده تخریب مجدد تشکیل و شخص متخلف علاوه بر پرداخت خسارت، از ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم خواهد شد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت عرصه‌های جنگلی و مرتعی و همکاری مؤثر مردم در جلوگیری از تجاوز و تخریب به این عرصه‌ها تصریح کرد: مردم و شهروندان استان بویژه بهره برداران و روستاییان در صورت مشاهده هر گونه تخریب، تصرف، قطع و زغال گیری از درختان جنگلی و سایر تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی سریعاً مراتب را به سامانه رایگان ١٥٠٤ اطلاع دهند.

شهرستان پاسارگاد در ١١٠ کیلومتری شمال فارس واقع شده و دارای ١٤٨ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است.
انتهای پیام/م

رفع تصرف ۳۵ هکتار اراضی ملی پاسارگاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار