در مدت تنها ۱۶ ثانیه حدود شانزده هزار تن فولاد که یک برج بلند در آمریکا را ایجاد کرده بود طی یک عملیات تخریب به خرابه تبدیل شد.

لحظه فروریختن برج بلند مارتین در پنسیلوانیا + فیلم//// به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویدئویی که به تازگی منتشر شده است لحظه فرو ریختن یکی از برج‌های آمریکا در ایالت پنسیلوانیا را به تصویر می‌کشد. این ویدئو نشان می‌دهد در مدت تنها ۱۶ ثانیه حدود شانزده هزار تن فولاد که برج بلند مارتین را ایجاد کرده بود طی یک عملیات تخریب به خرابه تبدیل می‌شود.

مهندسان تخریب با استفاده از دینامیت و مواد انفجاری این برج ۲۱ طبقه را تخریب کردند. مهندسان تخریب از حدود ۴۸۵ (۲۰۷ کیلوگرم) دینامیت برای تخریب مارتین استفاده کردند. عملیات تخریب این برج در ساعت ۷.۰۳ صبح روز یکشنبه انجام شد.

در این ویدئو مشاهده می‌شود در حالی که تعدادی از شهروندان در فاصله‌ای مناسب از برج تماشاگر این لحظه هستند پس از شنیده شدن صدای انفجار، این برج کاملا فرو می‌ریزد و هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند. پس از فروریختن برج گرد و غبار همه جا را فرا می‌گیرد.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا این برج در سال ۱۹۷۲ افتتاح شد، اما طی ۱۲ سال گذشته و پس از آنکه دومین شرکت تولید کننده فولاد در این کشور به کار خود پایان داد، خالی بود. بنا به گزارش NBC صاحبان اصلی برج مارتین در ابتدا قصد داشتند به بازسازی این برج ۳۳۲ فوتی بپردازند، اما سرانجام تصمیم به تخریب آن گرفتند.

"ادموند مارتین"، سازنده اصلی این برج که بعد‌ها نامش بر روی این برج قرار گرفت در سال ۱۹۲۲ با شرکت تولید فولاد Bethlehem شراکت خود را آغاز کرد و این شرکت را به دومین شرکت تولیدکننده فولاد در آمریکا تبدیل کردند. برج مارتین که صبح یکشنبه تخریب شد زمانی بلندترین برج پنسیلوانیا در خارج از پیتسبرگ و فیلادلفیا بود.

انتهای پیام/

لحظه فروریختن بلندترین برج ایالت پنسیلوانیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار