دبیر انجمن اقتصاددانان ایران مطرح کرد:

مزاحمت‌های محلی مانع توسعه بخش معدن است

بخشی گفت:مزاحمت های محلی یکی از موانع مهم توسعه یافتگی بخش معدن است که برخی از سرمایه گذاران را دلسرد کرده است.

مزاحمت‌های محلی مانع توسعه بخش معدن استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مراسم ملی روز معدن در دانشگاه امیرکبیر تهران، لطفعلی بخشی دبیر انجمن اقتصاددانان ایران گفت: برای ۵۰ میلیون تن سیمان نیاز به ۲۰۰ میلیون تن شن و ماسه داریم. در سال ۹۷ ارزش مواد معدنی ۲۲ میلیارد دلار بوده که ۱۳ میلیارد دلار آن در داخل مصرف شده و اگر معادن فعال نبودند مجبور به واردات این مواد بودیم.

بخشی افزود: عدم توجه به معادن کوچک، افزایش قیمت سوخت و بهره وری پایین از مشکلات درون بخشی بخش معدن است. معدن در ساختار‌های اداری گیر کرده و با توجه به نفت محور بودن اقتصاد ایران از ظرفیت‌های این بخش غفلت شده است.

دبیر انجمن اقتصاددانان ایران تصریح کرد: اگر روی پروژه‌های عمرانی در کشور کار کنیم و بخش عمران راه بیافتد بخش معدن نیز به راه خواهد افتاد.


بیشتر بخوانید: لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی /توجه ویژه به حوزه صادرات صنایع معدنی


وی افزود: مزاحمت‌های محلی یکی از موانع مهم توسعه یافتگی بخش معدن است که برخی از سرمایه گذاران را دلسرد کرده است. اگر قرار باشد که زیرساخت‌ها توسعه یابند بخش معدن خواهد توانست که نیاز‌های کشور به مواد اولیه را تامین کند.

وی ادامه داد: در منطقه‌ای قرار گرفته ایم که کشور‌های همسایه دارای رشد بالا هستند و با توجه به اینکه معدن ندارند، ایران می‌تواند هاب معدنی منطقه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار