رئیس هیئت عامل ایمیدرو:

کنسرسیوم اکتشاف ۱۰۰ هزار کیلومتر مربعی تشکیل می‌شود

غریب پور از تشکیل کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های بزرگ معدنی برای عملیات اکتشافی در ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع در سال ۹۸ خبر داد.

کنسرسیوم اکتشاف ۱۰۰ هزار کیلومتر مربعی تشکیل می‌شودبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد غریب پور، رئیس هیئت عامل ایمیدرو در حاشیه  مراسم امضا تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: شرکت‌های بزرگ معدنی همچون گل گهر، چادرملو و مبارکه، آمادگی خود را برای عملیات‌های اکتشافی در سال جاری اعلام کرده اند.در این زمینه شرکت‌ها اعلام کرده اند، ریسک عملیات اکتشافی را می‌پذیرند.

غریب پور تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی به منظور توسعه این بخش به ویژه اکتشاف را برای حوزه معدن حیاتی قلمداد کرد و گفت: اولویت نخست بخش معدن و صنایع معدنی، اکتشاف است و بعد از آن جذب سرمایه گذاری در این حوزه، مورد توجه است.

هدایت نقدینگی به سمت معدن و صنایع معدنی

وی اظهار کرد: در زمینه چگونگی هدایت نقدینگی به بخش معدن و صنایع معدنی جلساتی با وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین رئیس سازمان بورس برگزار می‌شود تا راهکار‌ها بررسی و در نهایت اجرایی شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی نیاز به ۱۸ میلیارد یورو سرمایه گذاری دارد اظهار کرد: ۳۰ درصد از سود بازار سرمایه توسط این بخش تامین می‌شود، با این اوصاف تعیین برنامه برای تشویق صاحبان سرمایه برای سرمایه گذاری در این حوزه با ظرفیت، باید مورد توجه قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید: رشد ۱۶ درصدی تناژ صادرات بخش معدن و صنایع معدنی


غریب پور با تاکید بر اینکه معدن و صنایع معدنی کم‌ترین آسیب را از تحریم‌های ظالمانه می‌بیند، گفت: به دلیل ارزش افزوده بالا معدن و صنایع معدنی، برگزاری چنین نشست‌هایی به منظور ارزش آفرینی در این بخش ضرورت دارد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه طبق برنامه، ۳ میلیارد دلار پروژه در سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد عنوان کرد: انتشار اوراق در بازار سرمایه می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. به طور مثال انتشار اوراق پشتوانه طلا می‌تواند یکی از راه کار‌ها برای افزایش میزان سرمایه گذاری‌ها باشد.

افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی

وی با اشاره به توانمندسازی این بخش و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی گفت: به دنبال افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی هستیم و این رویه می‌تواند یکی از راهکار‌های جذاب برای جلب سرمایه گذاری باشد.

غریب پور در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز امیدواری از تفاهمنامه بین ایمیدرو و سازمان نظام مهندسی معدن تصریح کرد: انتظار می‌رود چنین تفاهمنامه‌هایی نتایج ملموس در بخش آموزش و پژوهش این حوزه داشته باشد و در قالب قرارداد‌های مشخص به تحقق اهداف منجر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار