چین: ممنوعیت‌های آمریکا علیه هوآوی را بدون پاسخ نمی‌گذاریم

جانگ مینگ، فرستاده چین در اتحادیه اروپا هشدار داد این کشور ممنوعیت‌های آمریکا علیه شرکت هوآوی را بدون پاسخ نگذاشته و آن را تلافی خواهد کرد.

چین: ممنوعیت‌های آمریکا علیه هوآوی را بدون پاسخ نمی‌گذاریمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه گلوبال تایمز، جانگ مینگ، فرستاده چین در اتحادیه اروپا هشدار داد این کشور ممنوعیت‌های آمریکا علیه شرکت هوآوی را بدون پاسخ نگذاشته و آن را تلافی خواهد کرد.

جانگ مینگ، فرستاده چین در اتحادیه اروپا تاکید کرد: «اینطور نیست که دست روی دست بگذاریم تا آمریکا هر کاری می‌خواهد علیه شرکت‌های چینی انجام دهد ما از حقوق مشروع شرکت‌های خود حفاظت خواهیم کرد.»

جانگ مینگ به آمریکا هشدار داد بیش از این در مسیر اشتباهی که در پیش گرفته است، جلو نرود این روند جز تباهی مناسبات دو کشور نتیجه دیگری در بر نخواهد داشت.

سفیر چین در اتحادیه اروپا افزود: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا فناوری‌های هوآوی را در فهرست سیاه قرار داده است ما چنین اقدامی را تلافی خواهیم کرد.»

وی این حرکت را از سوی رئیس‌جمهور آمریکا یک اشتباه بزرگ توصیف کرد و گفت که چنین اقدامی لازمه اش یک پاسخ درخور است باج خواهی جواب نمی‌دهد.

فرستاده چین گفت اقدامات آمریکا علیه شرکت هوآوی سوء استفاده از ساختار‌های دولتی برای مجازات شرکت‌های خارجی است و کاملا انگیزه‌های سیاسی دارد آن‌ها می‌خواهند با تدابیر و ابزار‌های دولتی هوآوی را زمین گیر کنند.

جانگ همچنین از سیاست‌های تجاری یکجانبه و تعرفه‌های آمریکا انتقاد کرد و گفت که چین با اروپا و دیگر کشور‌های جهان برای پیشبرد نظام چند جانبه جهانی تجاری همکاری نزدیکی خواهد کرد.

فرستاده چین گفت: «که در این شرایط چینی‌ها به وحدت و مقاومت بیشتری نیاز دارند ما دارای یک تمدن ۵ هزار ساله هستیم و می‌توانیم ۵ هزار سال دیگر هم آن را صاحب باشیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار