تاکنون ۱۲۰ هزار چادر نذر حجاب شده است

برنامه شب گذشته «ماه بهشت» با حضور اسدالله سلیمانی تولید کننده پوشاک به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

تاکنون ۱۲۰ هزار چادر نذر حجاب شده استبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ویژه برنامه «ماه بهشت» که در لحظات ناب افطار در ماه مبارک رمضان مهمان سفره های مخاطبان قرآنی تلویزیون می باشد، شب گذشته میزبان اسدالله سلیمانی بود و به نذر فرهنگی حجاب پرداخت‌.

سلیمانی تولید کننده پوشاک گفتگوی خود را در این برنامه اینطور آغاز کرد: از سال ۵۲ که از اراک وارد تهران شدیم به همراه برادرانم مشغول حوزه پوشاک شدیم.

وی گفت: ما در دوران جنگ تحمیلی به همراه برادرانم در جبهه حضور داشتیم، یکی از برادرهایم شهید شدند و دو برادر دیگر من جانباز هستند.

سلیمانی ادامه داد: ما آن سال‌ها مدتی دوخت لباس گرم زمستان برای عزیزان در جبهه را به عهده گرفتیم و در آن دوران فقط حقوق روزانه را دریافت کردیم و سود نمی‌گرفتیم.

این تولید کننده پوشاک افزود: عزیزانی در دوران جنگ تحمیلی از جوانی و خون خود گذشتند تا ما امروز زندگی کنیم. من خودم از قافله جا ماندم و امروز می خوام با چرخ خیاطی راه آنها را ادامه بدهم .

سلیمانی پیرامون طرح اولیه نذر چادر عنوان کرد: سال ۸۱ نیروی انتظامی نمایشگاهی برپا کرده بود و خانمی یک طرح مناسب ارائه داد و آن را به تولید انبوه رساندیم که در ادامه بنیاد ملی مد و لباس تشکیل شد و همزمان که در نمایشگاه قرآن محصولات حجاب ارائه می‌شد اتفافات جدید رقم خورد .

وی افزود: سال ۹۴ به همت ساماندهی کارگروه مد و لباس طرح ملی فردوس نذر چادر کلید خورد و با قیمت مناسب تعویض چادر کهنه با نو را آغاز کردیم و تاکنون حدود ۱۲۰ هزار چادر را توزیع کردیم.

سلیمانی گفت: ما یک کارخانه حجاب در شهرکرد داریم که چهار میلیون متر پارچه تولید می‌کنند در صورتی که ما به صد میلیون متر نیاز پارچه داریم و بقیه از خارج تامین می‌شود و باید از این کارخانه حمایت شود تا بتوانیم شاهد تاسیس کارخانه های دیگر باشیم.

در بخش دیگر نژاد رمضانی در برنامه حضور پیدا کرد و گفت: آقای سلیمانی ایده خوبی ارائه دادند و شب‌های جمعه نذر فرهنگی دارند و دوخت چادر را رایگان انجام می دهند.

وی افزود: به مقوله کتاب، سینما، کار فرهنگی و... تسهیلات خاصی به آنها اختصاص داده می شود اما برای مقوله حجاب تسهیلات خوبی را شاهد نیستیم.

سلیمانی عنوان کرد: ما می توانیم از این صنعت به خوبی استفاده کنیم ،امروز درصنعت پوشاک بانوان و محصولات حجاب ما می توانیم به کشورهای مصر، یمن، عراق، سودان، لبنان و افغانستان محصولات صادر کنیم.

«ماه بهشت» با تهیه کنندگی و اجرای سید وحید مرتضوی کاری نو از شبکه قرآن و معارف سیما است که در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۹ به صورت زنده به روی آنتن این شبکه می‌‌رود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث ، رمضان 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار