در دوران دفاع مقدس جناح بندی معنا نداشت

استاندار خراسان رضوی گفت: در دوران دفاع مقدس جناح بندی معنا نداشت، ما باید از درس‌های پیروزی خرمشهر برای امروز کشور استفاده کنیم.

در دوران دفاع مقدس جناح بندی معنا نداشتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در مراسم گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، که در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد، گفت: در هر محفلی بر خود واجب می‌دانیم که به شهیدان عالی مقام ادای احترام و به صبر خانواده‌های شهدا درود بفرستیم.

وی افزود: شاید یکی از آیه‌های معروف قرآن که مصداق این پیروزی هست همین آیه «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی» باشد؛ لذا بر اساس همین نشانه‌ها بود که امام فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

استاندار خراسان رضوی به درس‌های آزادسازی خرمشهر پرداخت و افزود: اولین درسی که برای همه و بویژه کارگزاران نظام دارد این است که در دوران دفاع مقدس با صداقت برخورد می‌کردیم و حتی در عملیات‌هایی که ناکام می‌شدیم، چون نظام یک نظام مردمی بود آن را می‌گفتیم، اما امروز از این شفافیت برخوردار نیستیم.

رزم حسینی تسیلم بودن اراده‌ها را یکی دیگر از درس‌های دوران دفاع مقدس نام برد و گفت: دشمن در واقع در برابر اراده رزمنده‌های ما تسلیم شد؛ و گر نه در آن عملیات فرمانده‌های ما به ۱۰ نفر هم نمی‌رسیدند. فرمانده‌هایی از جمله شهیدصیاد شیرازی، شهیداحمد متوسلیان شهید خرازی.

وی با اشاره به این که در تاریخ معاصر ایران هر جا به خاک ایران حمله شد تیکه‌ای از آن جدا شد، خاطر نشان کرد: تنها دوره‌ای که هشت سال مدام کشور بر پایه ایمان و جوانان خودش پایمردی کرد و یک وجب از ایران جدا نشد دوران دفاع مقدس بود. وامروز ما به یک الگوی مقاومت تبدیل شده ایم.

استاندار خراسان رضوی مردمی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: امروز هم اگر مردم را وارد میدان کنیم بسیار موفق‌تر خواهیم بود.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: امروز هم باید درس‌های خرمشهر را در متن زندگی مردم وارد کرده و با تمام توان خود از جمله رسانه‌ها یک موجی ایجاد کنیم که ما می‌خواهیم مستقل باشیم و برای این استقلال باید استقامت کنیم.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس جناح بندی نبود و برای دفاع کشور و انقلاب در بین مردم همبستگی وجود داشت امروزهم ما اگر می‌خواهیم راه شهیدان را ادامه بدهیم باید تابع مقام معظم رهبری باشیم و همبستگی ملی خود را حفظ کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: امیدواریم با ارکان حکومت خراسان رضوی در جهت اعتلای فرهنگی و اقتصادی استان تلاش کرده و نرخ بیکاری را کاهش بدهیم بر این اساس قدرت اقتصادی را افزایش داده و اقتصاد را مردمی کنیم.

سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا در این مراسم گفت: بدون تردید هشت سال دفاع مقدس برجسته‌ترین تابلویی است که ملت ایران در نشر و گسترش ارزش‌های انقلاب از خود به یادگار گذاشتند.

وی افزود: اگر بخواهیم مصداق مقاومت را در عین مظلومیت و نداری از نظر مادی پیدا بکنیم حتما باید به سراغ خرمشهر در سی و چند روز اول تابلوی عظیم ملت ایران در دفاع مقدس برویم. مقاومتی که سرنوشت جنگ را عوض کرد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

مردمی بودن از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس بود

 
 
برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.