مرورگر Tor نرم افزاری ایمن برای جستجو در اینترنت

مرورگر حریم خصوصی Tor در حال حاضر برای کابران اندروید موجود است ولی برای کاربران IOS هنوز عرضه نشده است.

مرورگر Tor مرورگری ایمن برای جستجو در اینترنتبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مرورگر حریم خصوصی Tor مرورگری ایمن برای جستجو در فضای بیکران اینترنت است. در جهان امروز با توجه به تهدیدات سایبری موجود در وب همه کاربران رایانه، تلفن‌های همراه و دیگر وسایل هوشمند در معرض خطر قرار دارند. شاید تنها مطالعه چند خبر از نفوذ به حریم خصوصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی بزرگ و دیگر فضاهای موجود در اینترنت کافی باشد تا ضرورت به کارگیری نرم‌افزارهای امنیتی به خوبی حس شود.


بیشتر بخوانید: موزیلا برای رقابت با کروم سرعت FireFox را افزایش می‌دهد


یکی از روش‌های مطمئن برای جلوگیری از نفوذ کاربران غیرمجاز و هکرها به حریم خصوصی استفاده از مرورگرهایی مطمئن و ایمن برای گشت و گذار و جستجو در فضای مجازی است. مرورگر Tor با ایجاد حالتی ناشناس در هنگام ورود به اینترنت علاوه بر عدم امکان شناسایی شدن در این فضا، دوارهای امنیتی مستحکمی را برای پیشگیری از نفوذ هکرها را ایجاد می‌کند.

نسخه بتا این مرورگر سال گذشته عرضه شد ولی به نسخه اصلی به تازگی منتشر شده و دارای قابلیت‌هایی مناسب است. سازندگان این مرورگر فعلا تنها نسخه هماهنگ با اندروید آن را عرضه کرده‌اند. میلیون‌ها کاربر سیستم عامل اندروید می‌توانند اپلیکیشن این مرورگر را از Google Play دانلود و روی گوشی خود نصب کنند. در حال حاضر هنوز خبری از زمان انتشار نسخه هماهنگ با IOS این مرورگر اعلام نشده است.

اگر پیش از این نام مرورگر Tor را نشنیده‌اید و با آن آشنا نیستید باید بدانید این مرورگر با ایجاد فضایی حایل بین کاربر و مقصد مورد نظر او در اینترنت، امنیت اتصال را بالا می‌برد. در ضمن Tor هویت و IP کاربر را پنهان می‌سازد و تمامی اطلاعات ارسال و دریافتی را پس از عبور از فیلترهای رمگذاری جا به جا می‌کند. به عنوان مثال اگر شما موزیک ویدئو را پس از ورود به این مروگر در اینستاگرام خود قرار دهید، برنامه با رمز نگاری این موضوع ویدئو امکان شناسایی شما را تقریبا غیر ممکن می‌کند.

مرورگر Tor مرورگری ایمن برای جستجو در اینترنت

مرورگر حریم خصوصی Tor  بر پایه مرورگر فایرفاکس فعالیت می‌کند به دلیل در صورت استفاده از فابر فاکس به صورت شما را شناخته از از نفوذ کاربران غیر مجاز جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

با مرورگر Tor جستجویی ایمن را در اینترنت تجربه کنید

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار