جدیدترین تحولات میدانی لیبی + جزئیات

آخرین خبرها از تحولات میدانی لیبی حاکیست، روند شکست های متوالی نیروهای ژنرال حفتر در حومه پایتخت همچنان ادامه دارد.

جدیدترین تحولات میدانی لیبی + جزئیاتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  از حومه استان طرابلس، پایتخت لیبی خبر می‌رسد، نیرو‌های تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر (تحت حمایت دولت آمریکا، فرانسه و رژیم‌های سعودی، امارات، مصر) در برخی از محور‌ها با مشکل روبه رو شده‌اند و در حالت تدافعی قرار گرفتند.

دولت ترکیه در هفته‌های گذشته چندین محموله تسلیحات نظامی را از طریق دریای مدیترانه برای دولت وفاق ملی (به رسمیت شناخته شده در سازمان ملل) به شهر طرابلس ارسال کرده و همین مسئله توازن قدرت را در حومه پایتخت تغییر داده و پیشروی نیرو‌های حفتر را متوقف کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های دولت وفاق ملی آرایش تهاجمی گرفته‌اند و بازپس گیری بخشی دیگر از مناطق تحت اشغال نیرو‌های حفتر را در دستور کار قرار داده‌اند و درگیری‌های سنگین همچنان در جریان است.

خبر‌ها از محور جنوب غرب حومه شهر طرابلس حاکیست، درگیری میان نیرو‌های دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر در منطقه «الرمله» در حدفاصل «السوانی و قصر بن غشیر» ادامه دارد و این مناطق میان طرفین دست به دست می‌شوند.

نیرو‌های زنرال حفتر درصدد هستند با متوقف کردن پیشروی نیرو‌های دولت وفاق ملی از سقوط منطقه «قصربن غشیر» جلوگیری کنند؛ این منطقه دروازه ورودی شمال شرق فرودگاه بین المللی طرابلس است.

نیرو‌های دولت وفاق ملی حملات گسترده زمینی، هوایی و موشکی را از روز‌های گذشته علیه نیرو‌های حفتر در حومه منطقه قصر بن غشیر آغاز کرده‌اند که تاکنون به نتیجه نرسیده است، اما خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های منطقه وارد شده است.

اما از حومه جنوب غرب استان طرابلس خبر می‌رسد، درگیری‌ها میان نیرو‌های دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر در محدوده منطقه «الکسارات» در جنوب غرب العزیزیه (غرب منطقه الهیره) ادامه دارد.

جدیدترین تحولات میدانی لیبی + جزئیات

از شروع درگیری‌ها در شانزدهم فروردین ماه امسال تاکنون حدود ۵۱۰ تن از نیرو‌های دولت وفاق ملی و ژنرال حفتر در حومه پایتخت لیبی کشته و حدود ۲ هزار و ۹۸۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده از منابع میدانی، شمار شهروندانی که خانه‌های خود را در جریان درگیری‌های نیرو‌های دولت وفاق ملی و حفتر در حومه پایتخت ترک کرده‌اند و آواره شده‌اند به حدود ۷۵ هزار تن رسیده است.

نیرو‌های ژنرال حفتر پس از متحمل شدن شکست‌های متوالی در یک ماه گذشته درصدد هستند فشار را بر شهروندان پایتخت تشدید کنند و در همین ارتباط به خط لوله انتقال آب به شهر طرابلس حمله کردند.

به گفته منابع میدانی: با حمله نیرو‌های ژنرال حفتر به پروژه رود صنعتی بزرگ، جریان انتقال آب از صحرا به شهر طرابلس قطع شده و یک میلیون نفر در معرض خطر جدی هستند.

از شمال استان «الجفاره» در مرکز لیبی خبر می‌رسد، گروهی از عناصر مخفی داعش از صحرای شمالی حمله گسترده‌ای را علیه مواضع نیرو‌های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر در ایستگاه ورودی منطقه «زله» انجام دادند.

به گزارش مشرق، نیرو‌های ژنرال حفتر پس از درگیری‌های سنگین حملات تروریست‌های داعش را به طور کامل در این محور دفع کردند و آنان را عقب راندند؛ شماری از طرفین در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند.

جدیدترین تحولات میدانی لیبی + جزئیات

در حال حاضر، حدود ۹۸ درصد از استان الجفاره از جمله مناطق «زله، الفقها، زله، ودان، سوکنه، هون و…» در تصرف نیرو‌های وابسته به ژنرال حفتر است؛ بخش کوچکی از شمال غرب استان ازجمله پایگاه هوایی «الجفره» که در نزدیکی مرز استان سرت است در سیطره نیرو‌های دولت وفاق ملی است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

توقف پیشروی نیروهای ژنرال حفتر در حومه پایتخت

برچسب ها: تحولات منطقه ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار