خراسان رضوی جایگاه اول مناسب‌سازی محیط برای معلولان را دارد

جانشین دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گفت:نیازمند بسترسازی فرهنگی برای مناسب‌سازی محیط هستیم.

خراسان رضوی جایگاه اول مناسب‌سازی محیط برای معلولان را داردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید حسین خادم‌الحسینی جانشین دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور شامگاه پنجشنبه در مراسم آیین تقدیر از خیرین و فعالان مناسب‌سازی محیط برای افراد دارای معلولیت که در آسایشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد، گفت: در سال ۹۴ که به حضور مدیران خراسان رضوی رسیدیم اعلام کردیم که جایگاه این استان در مناسب‌سازی خوب نیست و باید در جایگاه بالاتری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با همت مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی و معاونت توان بخشی بهزیستی این استان در مدت ۴ دوره ارزیابی که در زمینه مناسب‌سازی محیط برای معلولان این استان شده است در حال حاضر این استان جایگاه اول مناسب‌سازی محیط برای افراد دارای معلولیت را داراست و کمال تشکر را دارم.

جانشین دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با اشاره به اینکه در کشور هنوز هم نیازمند بسترسازی فرهنگی در زمینه مناسب سازی محیط هستیم، گفت: هنوز هم باید اقدامات بیشتری در زمینه مناسب‌سازی تردد معلولان انجام شود تا افراد معلول نیز بتوانند از خدمات شهروندی استفاده کنند.

خادم الحسینی افزود: اگر مناسب‌سازی در سراسر کشور یک امر ضروری محسوب می‌شود در شهر مشهد این مناسب‌سازی یک امر مقدس است، زیرا که علاوه بر استفاده شهروندان مشهدی از این مناسب‌سازی محیط، زائران امام هشتم (ع) نیز از این مناسب‌سازی‌های محیط بهره‌مند می‌شوند.

 محمدرضا کلائی شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: در مناسب‌سازی فضا‌ها و محیط‌ها علاوه بر استفاده معلولان و افراد دارای مشکلات حرکتی سایر شهروندان نیز برای تردد کالسکه می‌توانند از این مسیر‌های مناسب‌سازی استفاده کنند.

وی با تاکید به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی شهرداری مشهد مناسب‌سازی محیط برای معلولان است، تصریح کرد: این مشکل در طول زمان انباشته شده و واقعا ممیزی آن کار بسیار سختی است.

شهردار مشهد با بیان اینکه نرم افزار چشم شهر در شهرداری مشهد طراحی و آماده شده است، گفت: این نرم افزار تا پایان خرداد ماه در اختیار شهروندان و به ویژه معلولان قرار می‌گیرد و شهروندان روی نقشه مشخص می‌کنند که کجا نیازمند مناسب‌سازی محیط در سطح شهر است و شهرداری هم نسبت به رفع آن مشکل و مناسب‌سازی آن اقدام می‌کند و از معاونت عمرانی شهرداری نیز خواستیم که این اقدام را هر چه سریعتر انجام و پوشش دهند.

کلائی افزود: در برخی موضوعات مربوط به معلولان با محوریت مناسب‌سازی نیازمند بازوی فکری هستیم که در جلساتی که با سازمان بهزیستی داشتیم درخواست کردیم که خود افراد معلول و یا افرادی که در سمن‌های معلولان فعال هستند شورای ۸ نفره‌ای تشکیل دهند و موضوعات از این دست را سیاست‌گذاری کنند و باوجود پیگیری تا این لحظه این شورا تشکیل نشده است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

باید اقدامات بیشتری در زمینه مناسب‌سازی تردد معلولان انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.