طرح احداث کارخانه بازیافت بوکان تصویب شد

عضو شورای اسلامی شهر بوکان از تصویب طرح احداث کارخانه بازیافت پسماند با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبرداد.

خالد یوسفی عضو شورای اسلامی شهر بوکان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  از تصویب طرح سرمایه گذاری احداث کارخانه بازیافت پسماند سایت زباله شیخلر از سوی این شورا خبرداد و نهایی شدن آن را مشروط به تایید هیٲت تطبیق فرمانداری بوکان عنوان کرد.

بابک رستم پور شهردار بوکان نیز در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه نوع قرارداد این طرح را BOT عنوان کرد و گفت :"در این طرح میزان آورده سرمایه گذار ۱۰۰میلیارد ریال است که صرف ساخت و تجهیز کارخانه شده و شهرداری نیز زمین ، انشعاب برق و تعدادی ماشین آلات را در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد، همچنین ایجاد مسیر دسترسی و محوطه سازی نیز بر عهده شهرداری است."

او با بیان اینکه در صورت احداث و بهره برداری از این کارخانه برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود؛ کارخانه بازیافت را یکی از مراحل هفت گانه مدیریت پسماند عنوان کرد و تاکید کرد که این مراحل مقدمه ای برای تولید بیوگاز، کمپوست و تصفیه خانه شیرآب خواهد شد.

به گفته رستم پور خروجی و تولید این کارخانه کود کمپوست خواهد بود که ۵۰ درصد درآمد حاصل از فروش آن به شهرداری و ۵۰ درصد دیگر نیز به سرمایه گذار تعلق می گیرد.

قرارداد BOT یکی از روش‌ هایی است که در سال‌ های اخیر مورد توجه کشورهای درحال‌ توسعه قرار گرفته است. در این روش یک شرکت مشخص فرایند ساخت و بهره‌ برداری پروژه‌ ای را به‌ مدت معینی به‌ عهده می‌ گیرد و سپس، پس از طی مدت مشخص شده در قرارداد و کسب درآمد لازم، طرح را به کارفرما انتقال می‌ دهد.

انتهای پیام/م

کارخانه بازیافت پسماند در بوکان احداث می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.