پیش بینی برداشت ۳۱۰ هزارتن گندم در استان اصفهان

کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:پیش بینی می‌شودامسال ۳۱۰ هزارتن گندم از مزارع این استان برداشت شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران توکلی کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، وسعت زیرکشت گندم آبی و دیم مزارع این استان را ۹۱ هزار و ۲۵۴ هکتار بیان کرد و افزود: درحالیکه پارسال ۳۴ هزار هکتار مزرعه زیرکشت گندم رفت.

مهران توکلی پیش بینی برداشت امسال گندم از مزارع این استان را بیش از ۳۱۰ هزار تن بیان کرد و گفت: بطوریکه پارسال از ۳۴ هزار هکتار مزارع گندم این استان در مجموع ۱۵۷ هزار تن گندم برداشت که از این میزان ۱۰۰ هزار تن در قالب تضمینی خریداری شد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال از ۳۱۰ هزارتن تولید امسال ۲۰۰ هزار تن آن تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: سرانه تولید گندم در این استان به طور میانیگن ۱۷۰ کیلوگرم است که حدود ۷۰ درصد آن به نان و ۳۰ درصد از آن هم به کیک، کلوچه، شیرینی، نان‌های فانتزی و ماکارونی اختصاص دارد.

کارشناس زراعت گندم سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان آغاز برداشت گندم را از پنجم خرداد در اصفهان اعلام کرد و افزود: حدود ۲۰ کارخانه آرد سازی و چهار هزار و ۸۰۰ نانوایی یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در استان اصفهان فعالیت دارد.

انتهای پیام/م

 

پیش بینی افزایش برداشت دو برابری گندم از مزارع استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.