سردار هادیانفر خبر داد؛

نقره داغ شدن ۱۲ هزار بچه پولدار با توقیف خودرو‌های لاکچری

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پلیس مخالف تفریح جوانان نیست اما با هنجارشکنان و مخلان آسایش عمومی با قاطعیت برخورد می کند.

پلیس با هنجارشکنان و مخلان آسایش عمومی برخورد می‌کندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ویژگی‌های دوران جوانی بیان داشت: یکی از ویژگی‌های سنین جوانی، ابراز وجود است این مساله به شکل و رفتار‌های مختلف نشان داده می‌شود، اما یکی از موضوعاتی که در چند سال اخیر مطرح شده، دور دورکردن با ماشین‌های لوکس و به اصطلاح لاکچری است که تبدیل به یک ناهنجاری اجتماعی شده است و با ارتکاب تخلفات رانندگی، تردد را مختل نموده و بعضا سد معبر ایجاد می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از روانشناسان چنین افرادی را دچار اختلال روانی "دیده شدن" می‌دانند و در حقیقت با این حرکت‌ها سعی در جلب توجه دیگران می‌کنند.

رییس پلیس راهور ناجا به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان ناجا، اشاره نمود که ” جولان دادن برخی جوان‌های سرمستِ غرورِ ثروت با خودرو‌های گران قیمت در خیابان‌ها را یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه برشمردند و تأکید کردند: نیروی انتظامی باید برای ابعاد مختلف ناامنی برنامه داشته باشد و با آن‌ها مقابله کند.

سردار هادیانفر با اشاره به فرمایشات معظم له و ضوابط قانونی برخورد با رانندگان حادثه ساز بیان داشت: قانونگذار برای برخورد با چنین مواردی پیش بینی‌هایی نیز داشته است. بر این اساس برابر ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هر کسی با هیاهو و جنجال یا حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: برابر این قانون، پلیس در برخورد با چنین پدیده هایی، برای برقراری نظم در عبور و مرور و ایجاد امنیت روانی در جامعه، با اقتدار با این گونه رفتار‌ها برخورد قانونی انجام می‌دهد و در برابر قانون شکنان هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و بر همین مبنا پلیس راهور در سراسر کشور با چنین مواردی برخورد می‌کند و از منظر پلیس، همه در برابر قانون یکسانند.

از طرف دیگر، در مواردی خاص برای متخلفین از مقررات تشدید مجازات پیش بینی شده است که یکی از نمونه‌های ان ماده ۷۱۸ ق. م. ا می‌باشد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به امار عملکرد سال ۹۷ در زمینه برخورد با دور دور‌های غیر متعارف و تخلفات رانندگی عنوان کرد: همکارانش در سطح شهر‌های بزرگ، ۲۰ هزار و ۶۶۹ نفر را اعمال قانون کرده اند، گواهی نامه یک هزار و ۲۷۹ را ضبط، ۱۲ هزار و ۸۴ دستگاه خودرو را توقیف، یک هزار و ۶۴۱ نفر به مراجع انتظامی و یک هزار و ۲۲۸ نفر به مراجع قضائی ارجاع کرده اند.

وی در ادامه به نقش فرهنگ سازی در کاهش رفتار‌های حادثه ساز برخی رانندگان اشاره و اعلام داشت: پلیس به عنوان مجری قانون، اعتقاد دارد برخورد درست با چنین پدیده هایی، نیازمند توجه به ابعاد فرهنگی آن است براین اساس ضمن اجرا و اعمال قانون، باید دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه به آموزش‌های مؤثر بپردازند و خانواده‌ها نیز از نقش تربیتی خود غافل نشوند و نوجوانان و جوانان را با فرهنگ صحیح شهرنشینی و ترافیکی آشنا کنند، تا در آینده شاهد چنین رفتار‌هایی از سوی برخی رانندگان جوان قانون شکن نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، ناجا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
تا حالا یکی از این ماشینها توقیف نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
درود بر سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
تو آلمان ماشیناشون رو با بولدوزر جلوی چشمشون له میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
حقشونه دلم خنک شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
این ماشینهارویاباید تبدیل به پول وسرمایه ای سودمندکرد یازیر لودر بولدوزر له کرد مگه بارزق حلال میشه ماشین میلیاردی خریدپول و سرمایه فقط باید درچرخه ی تولید واشتغالزایی وصادرات هزینه بشه درپیشرفت علمی.تحقیقاتی وفرهنگی نه اینکه به ویلا وخانه های میلیاردی وخودرو واشیای لوکس وتجملی تبدیل بشه.نه تاسیس بانکها وموسسات مالی واعتباری دروغین که مثل زالوهست ونیست وسرمایه های مملکت را می بلعند درد کشورما همینه ما یک پلیس مقتدر ودلسوز وقوه ی قضاییه ای باصلابت وقدرتمند می خواهیم اقای رییس استدعا ودرخواست مان ازشما همین است
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۱:۴۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
آخه چه نقره داغی ؟؟!! خب ماشین را مثلا 3 روز میخابونن و جریمم میکنن !! خب بچه پولدارها این 3 روز را از ماشین دیگهای که داره یا ماشین باباش یا مامانش یا... استفاده میکنه و جریمم مگه برای اونها اینها پوله که نقره داغ بشن . وقتی راحت میگن کشتیم دیه میدیم ازجریمه 200-300-500... هزارتومنی نقره داغ میشن !!!!!!! باید گواهینامشون ضبط بشه و دائم چک کنن که گواهی نامه دارن یا نه و اگه نداشتن فوری 6 ماه حبس !!! واگرنه هیچ کدوم جواب نمیده (جریمه و...)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
اینا یه عده نو کیسه هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
12هزار نفر؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
اخرش‌چی‌بجای‌
این‌دور دوراها
کم‌اختلاس‌کنید
وای‌برشماها‌خدا
ازتون‌نگذره
امین‌بیارب‌العالمین
Kuwait
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
تمام مسولین درامدهای نجومی دارن مسولین باید حقوق کمتر از کارگر بگیره نه اینکه میلیاردی میگیرند بااین گرونی هر روز مردم بدبخت نقره داغ میشن نه بچه پولدار ها
Canada
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
اگر ازشون پرسیده بشه .چطور این همه پول را بدست اورده اید .مگر کارتون چی بوده .چقدر حق الناس کرده اید .اختلاس .احتکار .مفسد اقتصادی
در هر صورت باید به قانون مثل تمام مردم دینا که به قانون احترام میگذارند .شما باید طبق فانون باشید .فقط تا ساعت 11 شب میتوانید سرو صدا کنید .
Canada
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
حدیثی است که نقل قول میکند .شخصی از پیامبر پرسید .از کجا متوجه شویم .خدا از ما راصی است یا نه .پیامبر فرمود .در سه حالت .1.باران در زمانی که باید بیارد .نمیبارد و زمانی که نباید ببارد .میبارد .2.ثروت دست کسانی است که اصلا دوست ندارند خرج و یا به کسی کمک کنند 3 .حکمرانان خواهید داشت که به افکار مردم اهمیت نمیدهند و هر چه خودش میخواهد .بدون مشورت انجام میدهند .و بنفع مردم نیستند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
بیماری دیده شدن !!!
واقعا مسخره است که توی خیابانها دور دور میزنند که ماشین خودشون را به رخ مردم بکشن .چقدر پست و ضعیف اند این بچه پولدارها.
در ضمن این پولها پول مردم فقیر و مستضغف هستش که توسط بابای اینها به غارت بردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
اونارو تبدیل به پراید کنید بدین برن سواربشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
12000 ثروتمند !!! تازه اینا توقیف شدن بقیه کیان ؟ هر کدوم عضو یک خانواده چهار نفری هم که باشن......اختلاف طبقاتی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
حتما باید یه نفر بمیره شما به فکر بیفتین؟؟ تازه شم واسه اونا جریمه نقد که مشکلی نیس وقتی میکش دیه شو یدن لابد جریمه ناچیز شما رو هم میتونن بدن دیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
فکر کردید فردا باباهاشون جریمه رو با اختلاص از جیب مردم می کشند بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
(نقره داغ شدن ۱۲ هزار بچه پولدار با توقیف خودرو‌های لاکچری)
مگه داریم ؟ مگه میشه؟ اگه با جریمه نقره داغ شوند که دیگه اسمشون بچه پولدار نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
مگه پول ندارن جریمه بدن؟ هزار بارم جریمه شن بازم پول دارن جای جریمه بدن غصه ندارن که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
مگه پول ندارن جریمه بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۱۶:۰۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
جریمه ها و هزینه ها و برخوردها باید بیشترباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
جریمه فایده نداره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
جریمه ها اگر مثل کشورهای اروپایی و آمریکا باشد - با مبالغ بسیار سنگین - و نیز حبس اگر تبدیل به جریمه نقدی نشود میتواند بسیار بازدارنده باشد.
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
چی فایده داره؟
آخرین اخبار