حجت الاسلام تقوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمریکایی‌ها صحنه جنگ را از عرصه نظامی به سمت جنگ اقتصادی آورده‌اند

دبیر جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر توجه به اقتصاد درونزا گفت: آمریکایی‌ها صحنه جنگ را از نظامی به سمت جنگ اقتصادی آورده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدرضاتقوی، دبیر جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به ارزیابی وضعیت اقتصادی فعلی کشورمان و ضرورت توجه مسئولان به مقوله «رونق تولید» پرداخت و گفت:  نگاه ما نباید به بیرون باشد، چراکه امکانات درونی کشور به حدی است که بتوانیم جامعه و کشور را اداره کنیم و نیازی به کشور‌های غربی نیست.

وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات به تحریم و بخشی مربوط به مدیریت کشور است، اضافه کرد:  اگر یک دستگاهی ضعیف باشد نمی‌تواند کاری پیش ببرد. بخشی از مشکلات اقتصاد ریشه فرهنگی نیز دارد و راه حل مشکلات را باید در همان حوزه‌ها جستجو کرد.

حجت الاسلام تقوی افزود: سیاستگذاران و مدیران بلند پایه اجرایی کشور باید بجای علت یابی خروج آمریکا از برجام، نگاه به داخل داشته باشند و با امکانات داخل کار‌ها را پیش ببرند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید به این مسئله توجه کنیم که تنها برخی از مشکلات کشورمان مربوط به تحریم‌هاست، چراکه وقتی کشوری که بخش عمده‌ای از بودجه آن به نفت وابسته است، با تحریم بانکی و نفتی مواجه می‌شود طبیعی است که مشکلاتی در حوزه اقتصاد بوجود بیاید.

وی با بیان اینکه اقتصاد نفتی همیشه آسیب پذیر بوده است، یادآور شد: باید این را یک فرصت دانسته و اداره کشور را بدون نفت آماده کنیم. آمریکایی‌ها صحنه جنگ را از نظامی به سمت جنگ اقتصادی آورده‌اند و باید دستگاه‌های ما در این حوزه آرایش جنگ اقتصادی بگیرند.

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه باید کارکرد، مصرف، تولید و تلاشمان پاسخگوی کمبود‌ها باشد و باید با جنگ اقتصادی دشمن مقابله کند، تصریح کرد: به مردم و بخش خصوصی اعتماد کنیم و آن‌ها را به میدان بیاوریم. استعداد‌ها و نیروی خوبی در بخش خصوصی داریم که می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه کشاورزی ایران سرآمد نفت است، خاطر نشان کرد: کشورمان در ۴ فصل می‌تواند تولیدات کشاورزی به بازار عرضه کند، چراکه اقلام کشاورزی و لبنیات در کشور کم نبوده و غنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار