بیماری‌های قلبی شایع‌ترین عوامل مرگ و میر در کشور/ فشار خون بالا سلامت مردم را تهدید می‌کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: اگر مردم از عوارض فشار خون آگاهی داشته باشند نمک را از زندگی خود حذف می‌کنند.

محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  با بیان اینکه اگر مردم فشار خون را بشناسند و از عوارض آگاهی داشته باشند نمک را از زندگی خود حذف خواهند کرد، گفت: درمان به موقع حداقل از ۳۰ درصد بیماری‌های مربوط به فشار خون بالا در بازه زمانی کوتاه کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه فشار خون از اولویت دار‌ترین بیماری‌های غیرواگیر است، افزود: فاز اول بسیج ملی فشار خون همرمان با سراسر کشور با مشارکت همه دستگاه‌ها  آغاز شده و تا ۱۷ خرداد ماه ادامه دارد.

دهقانی با اشاره به شعار طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، فشار خون بدانیم و اقدام کنیم، ادامه داد: هدف از این پویش، شناسایی افراد دارای فشار خون بالا در جمعیت هدف و آگاهی نسبی به این افراد است که فاز اول این طرح از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ماه اجرایی می‌شود.

وی با اشازه به اینکه منشأ بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر به دلیل فشار خون بالا است، گفت: بیماری‌های غیرواگیر نظیر دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی از جمله شایع‌ترین عوامل مرگ و میر در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون را به سه روش حضور به مراکز جامع خدمات سلامت پایگاه‌های بهداشتی، پلی کلینیک بیمارستان‌ها، پایگاه‌های سیار و حضور در اماکن عمومی مساجد تکایا نماز جمعه و هم چنین خود اظهاری افراد و مراجعه به سامانه www.salamat gov.lr انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

فشار خون از اولویت دار‌ترین بیماری‌های غیرواگیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار