نماینده‌ افغانستان در سازمان ملل:

طالبان تعهد خود برای صلح را در عمل نشان دهند

نماینده‌ دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد از گروه طالبان درخواست کرد تا دست از خشونت برداشته و تعهد خود برای صلح را در عمل نشان دهند.

طالبان تعهد خود برای صلح را در عمل نشان دهندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عادله راز» نماینده‌ دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد از گروه طالبان درخواست کرد تا دست از خشونت برداشته و تعهد خود برای صلح را در عمل نشان دهند.

راز این اظهارات را در نشستی تحت عنوان «حفاظت غیرنظامیان به‌ویژه امدادگران بهداشت و بشری» در مقر نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد مطرح کرده است.

این نشست به همکاری موسسه بین‌المللی صلح و نمایندگی‌های دایمی آلمان، لهستان، فرانسه و عراق در سازمان ملل و دفترهای هماهنگی کمک‌های بشری، سازمان جهانی بهداشت برگزار شده بوده است.

نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحددر این رابطه گفت: حفاظت امدادگران از اولویت‌های دولت افغانستان است. او در عین حال تاکید کرده است که طرف‌های درگیر باید مسئولیت‌شان برای حفاظت از غیرنظامیان و امدادگران در جریان منازعه را درک کنند.

راز در ادامه از گروه طالبان خواسته است که تعهد واقعی خویش را برای صلح از طریق اعمال خویش نشان داده و از خشونت دست بردارند.

وی همچنان از طالبان خواست که از حمله بر غیرنظامیان، مکان‌های عمومی، مراکز درمانی و کارمندان بشردوستانه دست بردارند.

به نوشته اطلاعات روز، کمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به تاریخ ۲۳ حمل/ فروردین سال جاری خورشیدی به دنبال تهدید گروه طالبان، تمام فعالیت‌هایش در افغانستان را متوقف کرده بود. این کمیته اعلام کرده بود که نگران امنیت کارمندان خود در افغانستان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار