بازدید مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از مناطق تحت مدیریت

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به همراه مدیرکل، معاون نظارت و پایش و کارشناسان حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مناطق مختلف استان بازدید کردند

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید خرازیان مقدم مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بازدید و پایش از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان بر اجرای طرح صیادان خاموش و طرح پایش هوشمند سرشماری با استفاده از هلی شات تأکید کرد.

وی گفت : طرح صیادان خاموش به منظور جلوگیری از شکار و صید صیادان و ترغیب آنان به ترک شکار و صید است که این مهم می‌تواند نقش بسزایی در راستای حفاظت از گونه‌های جانوری داشته باشد.

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان در ادامه تصریح کرد: درصددیم که سرشماری حیات وحش را در سطح کشور بصورت هوشمند و با استفاده از هلی شات به اجرا بگذاریم.

خرازیان گفت: در حال انجام تمهیدات لازم در خصوص اجرای سرشماری حیات وحش بصورت پایلوت و با استفاده از هلی شات و بصورت هوشمند برای اولین بار در استان کرمانشاه هستیم.

 خرازیان مقدم در ادامه با فردی که اسلحه خود را بمنظور مقابله با صید و شکار پرندگان آتش زده بود دیدار کرد. وی از اقدام شایسته این شکارچی تقدیر و تشکر کرد.

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان در ادامه در خصوص وضعیت زیستگاه‌های طبیعی استان گفت: خوشبختانه زیستگاه‌های طبیعی استان کرمانشاه از وضعیت مناسبی برخوردارند و با توجه به بارندگی‌های امسال و رشد پوشش گیاهی در مناطق، خطر آتش سوزی فراوان است. وی گفت: باید آموزش‌ها و تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از آتش سوزی و اطفاء حریق در مواقع لازم صورت گیرد .

 

 

انتهای پیام/د

پایش از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار