تردد ۲۸۷ هزار نفر اتباع خارجی و ایرانی از مرز شلمچه در اردیبهشت ۹۸

سرپرست پایانه مرزی شلمچه از تردد ۲۸۷ هزار نفر اتباع خارجی و ایرانی در اردیبهشت امسال از مرز شلمچه خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،احسان نونژاد سرپرست پایانه مرزی شلمچه شمار تردد اتباع خارجی و ایرانی در اردیبهشت امسال از مرز شلمچه را ۲۸۷ هزار نفر بیان کرد و گفت: در روز‌های پیش از ماه مبارک رمضان روزانه حدود ۱۴ هزار نفر از اتباع خارجی و ایرانی از مرز شلمچه تردد کردند.

وی با بیان اینکه با بسیج امکانات پایانه مرزی شلمچه شرایط لازم برای تردد آسان اتباع خارجی و زائران ایرانی فراهم است، ادامه داد: امنیت، سهولت در عبور و مرور وجود زیرساخت‌های لازم در مرز شلمچه برای زائران باعث شده تا زائران عتبات عالیات از این گذرگاه تردد کنند.

سرپرست پایانه مرزی شلمچه تردد روزانه مسافران خارجی و ایرانی در ماه مبارک رمضان از مرز شلمچه را بین چهار تا پنج هزار نفر بیان کرد و گفت: در فروردین امسال مجموع تردد مسافران ایرانی و اتباع خارجی از مرز شلمچه ۱۶۲ هزار و ۲۵۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۰۸ هزار و ۲۴۱ تبعه خارجی و ۵۵ هزار و ۱۱۳ نفر ایرانی از این نقطه صفر مرزی عبور کردند.

نونژاد ادامه داد: با توجه به رایگان بودن روادید هر ۲ کشور ایران و عراق تردد مسافری از مرز شلمچه پس از ماه مبارک رمضان بین ۱۴ هزار نفر تا ۱۸ هزار نفر در روز پیش بینی می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۲۴ گیت در پایانه مسافری شلمچه برای تردد زائران ایرانی و اتباع خارجی خدمات رسانی می‌کند و امید است تا پیش از آغاز آیین اربعین حسینی افزایش یابد.

سرپرست پایانه مرزی شلمچه گفت: با ساماندهی مسافربر‌های شخصی پیش بینی لازم برای جابجایی زائران و اتباع خارجی از مرز بین المللی شلمچه به خرمشهر و مسیر برگشت انجام شده است.

نونژاد همچنین افزود: استاندار خوزستان ضمن بازدید از پایانه مرزی شلمچه از پروژه‌های در حال احداث این پایانه دیدن کرد و در نشست با مسئولان دستگاه‌های مرتبط نسبت به آماده سازی زیرساخت‌ها برای برگزاری همایش اربعین حسینی تاکید کرد.

وی گفت: استاندار خوزستان در این نشست بر تسریع کار احداث گیت‌های اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه پیش از آغاز همایش اربعین تاکید داشت و مقرر شد مسائل و مشکلات در خصوص امور آب و برق و سایر زیرساخت‌های لازم برطرف شود.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ د

تردد اتباع خارجی و ایرانی از مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.