۲۲۰ کتاب برای ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی ناکافی است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس گفت : ۲۲۰ کتاب برای ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی ناکافی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سردار سرتیپ دوم پاسدار عباسقلی‌زاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: چاپ تنها ۲۲۰ عنوان کتاب برای حدود ۱۰ هزار شهید این استان طی سال‌های پس از جنگ، ناکافی است و این کمبود‌ها باید جبران شود.

وی اظهار داشت: هرچند بنیاد حفظ و نشر آثار و ارززش‌های دفاع مقدس در آذربایجان شرقی طی سال‌های اخیر اقداماتی برای ثبت و ضبط خاطرات و یاد شهدای گرانقدر به انجام رسانده است، اما این اقدامات به هیچ عنوان با وسعت و حجم فداکاری‌های و رشادت‌های شهدا و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی همخوانی ندارد و هنوز کار‌های بسیار فراوانی وجود دارد که بر زمین مانده است.

وی اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تاکنون افزون بر ۱۱۰ هزار ساعت مصاحبه مکتوب، صوتی و تصویری با خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان آذربایجان شرقی در دوران جنگ انجام داده است که برای چاپ این آثار در قالب کتاب و مجموعه‌های نوشتاری، نیازمند همکاری و مساعدت هنرمندان و نویسندگان هستیم.

عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس باید همچون گذشته در صحنه حاضر شوند و فرماندهی جنگ فرهنگی و بصیرت را بر عهده بگیرند، یادآوری کرد: امروز در سایه افتخارآفرینی و رشادت‌های ارتشیان قهرمان، نیروی انتظامی شجاع، سنگرسازان بی سنگر و سپاه، در حریمِ ولایت به اقتدار و استقلال دست یافته ایم و فداکاری‌های دفاع مقدس که در تاریخ بی مانند است باید به نسل‌های جدید و جوان منتقل شود.

وی دفاع مقدس را برگ زرین و افتخار تاریخ ایران زمین برشمرد که طی آن کل دنیای کفر علیه جمهوری اسلامی بود، اما اکنون به لطف خداوند و هوشیاری مسئولان نظام و بصیرت ملت همه توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌ایم.

عباسقلی زاده از جانبازان، آزادگان و ایثارگران به عنوان حافظان آبروی نظام اسلامی یاد کرد و اظهار داشت: ما باید قدردان آنان و ملت شهیدپرور باشیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی ابهت قدرت‌های جهانی را به برکت تدابیر رهبر انقلاب اسلامی در هم شکسته است، گفت: ماموریت ما در زمان حاضر صرف نظامی نیست و وظیفه سنگین ما نشر و گسترش روحیه ایثار و توسعه ارزش‌های والای دفاع مقدس است.

 

انتهای پیام/ش

فداکاری‌های دفاع مقدس که در تاریخ بی مانند است باید به نسل‌های جدید و جوان منتقل شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار