شیخ نعیم قاسم: امکان ندارد تحت هیچ عنوانی در برابر اسرائیل و آمریکا تسلیم شویم

­معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در هیچ شرایطی، در برابر رژیم صهیونیستی، آمریکا و طرح‌های آنان تسلیم نخواهیم شد.

شیخ نعیم قاسم: امکان ندارد تحت هیچ عنوانی در برابر اسرائیل و آمریکا تسلیم شویمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم، ­معاون دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد سالروز آزادسازی جنوب لبنان در بیست و پنجم مه، روز ویژه‌ای در تاریخ منطقه است زیرا از زمان اشغال فلسطین به دست اسرائیل، این نخستین بار بود که مناطق گسترده‌ای از لبنان آزاد شد و اسرائیل بدون هیچ قید و شرطی، هراسان، با خفت و خواری و در حالی مناطق لبنان را ترک کرد که با حضور مقاومت و تداوم عملیات آن، دیگر یارای ماندن نداشت و این خود پیروزی بسیار بزرگی است.

وی در سخنرانی در مراسم افطار اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی افزود: "بیست و پنجم مه روز پیروزی اراده بر نا امیدی، استقلال بر وابستگی و روز پیروزی مقاومت در برابر اسرائیل بود. این روز روزی بود که مقاومت به عنوان راه حل موفقیت‌آمیز برای مقابله با رژیم اشغالگر در نظر گرفته شد و جای بحثی برای فریب دیپلماتیک زیر نظر آمریکا برای باز پس گرفتن مناطق باقی نگذاشت، زیرا امروزه آنچه دیپلماسی برای باز پس گرفتن مناطق نامیده می‌شود باید به دست دولت آمریکا در شورای امنیت به تصویب برسد. تا زمانی که آمریکا از اسرائیل طرفداری کند شورای امنیت، آمریکا و کشور‌های بزرگ به نفع فلسطین هیچ اقدامی نخواهند کرد".

وی در پاسخ به این سوال که "راه حل آزادسازی مناطق چیست؟ " گفت: "این مسئله تنها به فلسطین محدود نمی‌شود بلکه یمن، عراق، سوریه، لبنان و همه کشور‌های منطقه را در بر می‌گیرد. همانطور که می‌بینید محور همه درگیری‌ها این است که آمریکا باید شروط مختلف را تعیین کند، راه حل این مسئله تنها مقابله از طریق مقاومت است".

وی تاکید کرد: "امروز مقاومت بیش از هر زمان دیگری نیاز و ضروری است.. کار مقاومت هنوز تمام نشده است، به ویژه اکنون که همه تلاش‌ها برای تضعیف ملت‌های منطقه با شکست مواجه شده است و اسرائیل و عناصر آن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده اند و داعش نیز شکست خورده و آمریکا مجبور شده است عملا خود به میدان بیاید".

شیخ نعیم قاسم خاطر نشان کرد: "امروز مقاومت بیش از هر زمان دیگری نیاز است. ما برای حفظ گزینه هایمان، وطنمان و آینده نسل‌های بعدی، در مرحله‌ای که ساختار آینده منطقه در آن تعیین می‌شود، به سه گانه ارتش، ملت و مقاومت نیاز داریم. به صراحت می‌گویم مقاومت حزب الله، موجب تقویت مؤلفه‌های قدرت در دفاع از سرزمین و آینده نسل‌های بعد می‌شود".

وی گفت: "ما در وضعیت دفاعی قرار داریم و این حق ماست که ابزار‌های قدرت را به کار گیریم، تا زمانی که در شرایط دفاع از مناطق و آزادسازی آن قرار داشته باشیم و تا وقتی که حافظ ملت و آینده کشورمان هستیم، امکان ندارد تحت هیچ عنوانی و در هیچ شرایطی، در برابر اسرائیل و آمریکا و طرح‌های آنان تسلیم شویم".

وی افزود: "تحریم نوعی جنگ است، اما به شما می‌گویم: درست است که اعمال تحریم‌ها علیه محور مقاومت تاثیراتی به جا می‌گذارد، اما ما می‌توانیم پیامد‌های آن را پشت سر بگذاریم و ان شاء الله در آینده پیروز خواهیم شد".

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار