اهدای ۴۳۱ واحد خون در نخستین شب قدر

مدیرکل انتقال خون فارس از اهدای ۴۳۱ واحد خون در نخستین شب قدر در استان خبر داد.

مسعود ترابی مدیرکل انتقال خون استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به اهدای خون توسط مردم فارس در نخستین شب قدر، اظهار کرد: مردم نوع دوست استان، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر ۴۳۱ واحد خون معادل (بیش از ۲۱ هزار سی سی) اهدا کردند.

وی افزود: در شب‌های قدر تیم‌های سیار انتقال خون تا ساعت ۲ بامداد آماده استقبال از اهداکنندگان خون هستند.

ترابی با اشاره به ساعت فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در شیراز، گفت: تیم‌های سیار شب قدر مستقر در حرم‌های مطهر آستانه سید علاء الدین حسین (ع) و حرم شاهچارغ (ع) برای خونگیری از ساعت ۲۰ تا ۱ و ۳۰ بامداد فعالیت می‌کنند و مردم می‌توانند با اهدای خون نذر خون خود را به‌جا آورده و یاریگر هم استانی‌های خود باشند.

ترابی ادامه داد: پایگاه‌های انتقال خون در شیراز، مرکز اهدای خون نمازی واقع در میدان نمازی و قوامی واقع در خیابان قصرالدشت، آسیاب قوامی، همه روزه از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۳ آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

ترابی عنوان کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت ۸ و نیم تا ۱۲ و نیم نیز آماده خون گیری از همشهریان است.

وی با اشاره به ضرورت اهدای خون، تصریح کرد: خون‌های اهدایی برای بیماران نیازمند در بیمارستان ها، مصدومان حوادث، جراحی ها، هموفیلی‌ها و تالاسمی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی و عروقی، پر مصرف کننده‌ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.
انتهای پیام/م

اهدای خون مردم فارس در شب های قدر 

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار